صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

کاندیداهای فدراسیون جانبازان
سه کاندیدای دیگر متقاضی حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان و تصدی پست ریاست این فدراسیون شدند. امیر ماندگارفرد، محمدرضا میرزایی، داوود حیدری، حمید علی صمیمی، هادی رضایی، حسین رضازاده، امین اله مانی، علی کشفیا، عباس باغستانی، جلیل کوهپایه زاده، محمدرضا رحیمی، مصطفی الهی نسب، جواد حردانی، علی تقی پور، نقی مهدوی، منصور نم‌نم و ابراهیم نصیری افرادی هستند که برای تصدی پست هیأت رئیسه فدراسیون ثبت نام کرده‌اند.


پیروزی یزدانی در تور تنیس آنتالیا
نمایندگان کشورمان در رقابت‌های تور جهانی تنیس به مصاف حریفان خود رفتند. در اولین روز جدول مقدماتی رقابت‌های تور جهانی که در آنتالیا ترکیه برگزار شد، علی یزدانی با نتیجه ٣-6 و 4-6 مقابل نماینده استرالیا به پیروزی رسید. حمیدرضا نداف و سامیار الیاسی نیز به ترتیب با نتیجه 2 بر یک و 2 بر صفر مقابل حریفانی از ایتالیا و آذربایجان شکست خوردند. به این ترتیب یزدانی در مرحله دوم به مصاف حریف خود از ایتالیا خواهد رفت. مسابقات 15 هزار دلاری آنتالیا ترکیه از 12 آذر آغاز شده و تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت.
 
 
 شهرداری گرگان بازهم رکورد زد
تیم بسکتبال شهرداری گرگان این بار در لیگ برتر رکوردشکنی کرد. این تیم بعد از برد بالایی که برابر الاهلی سوریه 121بر 70 در سوپرلیگ غرب آسیا به‌دست آورد، به مشهد رفت و با تیم رعد پدافند مشهد روبه‌رو شد. او در این بازی با نتیجه ۱۲۱ بر ۵۹ میزبانش را شکست داد. نوید رضایی‌فر از شهرداری گرگان با ۱۸امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار شد. با این نتیجه شهرداری گرگان سنگین‌ترین شکست را در لیگ برتر رقم زد.
 

یخچالی درخشید ولی تیمش باخت
تیم بسکتبال رومراشتروم گلادیاتور آلمان در راند دهم لیگ PRO A در خانه بوخوم تن به شکست ۱۰۳ – ۹۷ داد. این دیدار در سالن راند اسپورت‌هال بوخوم برگزار شد و بهنام یخچالی با ۱۹ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ پاس گل، ۲ توپ‌ربایی و کارایی ۲۲ چهره برتر رومراشتورم گلادیاتور ترایر بود. تیم آلمانی با این شکست به رتبه ششم جدول رده‌بندی لیگ دسته دوم آلمان سقوط کرد.


تصادف شدید مشاور قلعه نویی
هومن افاضلی مربی و کارشناس فوتبال ایران که هم‌اکنون به عنوان مشاور سرمربی تیم ملی فعالیت می‌کند، صبح دیروز تصادف شدیدی کرد. افاضلی در توضیح این اتفاق به تسنیم گفت: «در بزرگراه حکیم در حال حرکت بودم. بخشی از بزرگراه در حال تعمیر بود اما نشانه‌‌گذاری در جای مناسبی قرار نداشت و سر پیچ گذاشته بودند. در یک لحظه به مانع خوردم و پس از آن با گاردریل برخورد کردم. خوشبختانه کمربند ایمنی بسته بودم وگرنه احتمال داشت اتفاقات بدتری رخ دهد و حتی جانم را از دست بدهم. حالا هم از ناحیه ساق پا دچار آسیب‌دیدگی‌ شده‌ام و باید عکسبرداری کنم.»


دربی در تاریخ خودش برگزار می‌شود
سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد حرف و حدیث‌هایی که پیرامون زمان برگزاری دربی مطرح شده به برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت: «همان طور که قبلاً اعلام شده بود، بازی رأس تاریخ خودش برگزار می‌شود. روزهای 22 و 23 آذر، سپاهان، شمس آذر و صنعت نفت از بازی‌های باقی مانده هفته پنجم میزبان هستند. برگزاری شهرآورد تهران هم روز 23 آذر به قوت خودش باقی است. در مورد ساعت برگزاری بازی در حال صحبت هستیم. ساعتی اعلام شده که رسمیت پیدا نکرده اما اگر قطعی شود از طریق سایت سازمان لیگ اعلام می‌کنیم.»
او در مورد بلیت فروشی دیدار پرسپولیس و استقلال، توضیح داد: «طبق سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده و مسیری که همیشه در مورد فروش آنلاین وجود دارد، هواداران می‌توانند از سایت مربوطه بلیت تهیه کنند. موضوعی که اخیراً بازار سیاه پیدا کرده و باعث جعل بلیت شده. خواهش می‌کنم با توجه به اینکه بلیت‌ها فقط با کد ملی افراد صادر می‌شود، عزیزان فریب نخورند که بلیت را از مسیر دیگری تهیه کنند. برخورد قانونی دارد و اگر ممانعت از ورودشان شوند، ما شرمنده عزیزان می‌شویم.»
مهدی درخصوص درخواست استقلال برای تأخیر در برگزاری بازی‌ها، عنوان کرد: «با توجه به تعطیلات آغاز فصل و سه تورنمنتی که داشتیم؛ نیم فصل منتهی می‌شود به شروع جام ملت‌ها و برنامه‌های تیم ملی که خیلی هم مهم است. آغاز و پایان لیگ انعطاف لازم را ندارد که بتوانیم در شرایط مساوی کمک کنیم. فاصله بازی‌های استقلال نرمال است و فراهم نبود که کمکی داشته باشیم. »

جستجو
آرشیو تاریخی