صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خبر

وزیر آموزش و پرورش در آیین
افتتاح همزمان کلاس‌های درس ویژه دانش‌آموزان مدارس استثنایی:
آرمان ما این است که حتی
یک دانش‌آموز با نیاز ویژه
از تحصیل بازنماند
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استثنایی نمادی از عدالت تربیتی در نظام آموزش و پرورش است و آرمان ما این است که شرایطی فراهم کنیم تا حتی یک دانش‌آموز از دانش‌آموزان کشور به خاطر نیازهای ویژه‌ای که دارد از تحصیل بازنماند.
به گزارش وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی دیروز در ارتباط تصویری با دانش‌آموزان و معلمان در آیین افتتاح همزمان۶۷ کلاس درس ویژه دانش‌آموزان مدارس استثنایی، افزود: یکی از افتخارات آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم، تحولات در رسیدگی به امور مربوط به دانش‌آموزان‌ دارای نیازهای ویژه است.
صحرایی اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت ۸۵ پروژه با حدود ۵۲۰ کلاس درس و زیربنایی معادل ۵۸ هزار مترمربع ساخته شد که ۴۶ پروژه‌ آن شامل ۳۰۰ کلاس درس در همین یک سال اخیر تحویل داده شده است.
۵۲پروژه نیز با ۲۸۵ کلاس درس با متراژ حدود ۳۹هزار مترمربع در حال اجراست و این یکی از افتخارات دولت مردمی سیزدهم است که به دانش‌آموزان عزیز این مدارس خدماتی ارائه کرده است.

مناسب‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مناسب‌سازی فضاهای آموزشی نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه در این مسأله توفیقاتی حاصل شده است، افزود:۴۵۰ مدرسه مناسب‌سازی شدند و بقیه مدارس دانش‌آموزان عزیز با نیازهای ویژه‌ مناسب‌سازی خواهد شد.
صحرایی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر به عنوان سیاست‌های پیش رو به دنبال آن هستیم که تمام فضاهایی که جدیداً احداث می‌شوند، مناسب سازی‌شان برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شود.

شرایط جذب 1000 کاردرمان فراهم شد
صحرایی با اشاره به اینکه در دولت خدمتگزار مردمی سیزدهم برخی اقدامات در حوزه‌ کودکان استثنایی، کم‌سابقه یا بی‌سابقه بود، اظهارکرد: شرایط جذب یک هزار کاردرمان و گفتار درمانگر در این دوره ایجاد شد و آزمون استخدامی در این بخش هم در حال اجراست که امیدوارم تا بهمن ماه نتایج آن نیز اعلام شود.
صحرایی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات دیگری که از برنامه سنجش ملی حاصل‌ شد، تحت پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزانی بود که دارای اختلال نقص توجه، بیش‌فعالی، اختلال زبان گفتار، دیرآموزی و سایر اختلالاتی هستند که پیش از شروع مدرسه از طریق متخصصان در مرکز جامع خدمات دهی قابل رفع است.
وی با بیان اینکه نظام ارجاعی که ایجاد شده، خدمتی شایسته است، گفت: دانش‌آموزان پیش دبستانی که چنین اختلالاتی داشتند در مسیر ارجاع قرار گرفتند و به محض تشخیص توسط کارشناسان برای اولین بار با مداخله‌های مختصر و کاملاً تخصصی، زمینه رفع آن اختلال فراهم شد تا دانش‌آموز به مدارس عادی برود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تخصیص مربی پرورشی به مدارس استثنایی از دیگر اتفاقات خوب در این دولت است.

احداث 85 پروژه با 520 کلاس درس بازی
وزیرآموزش و پرورش ضمن قدردانی از وزیر کشور گفت: بحث آیین‌نامه‌ حمل و نقل دانش‌آموزان، در بودجه ۱۴۰۲ تکلیف و پیش‌بینی شد که ان‌شاءالله در بودجه سال ۱۴۰۳نیز پیش‌بینی خواهد شد.
صحرایی تصریح کرد: در آزمون استخدامی ابتدایی به آموزگار استثنایی توجه گردید و دوهزار و ۳۳۲ ظرفیت تخصیص داده شد. ۷۰۰ نفر جذب شده‌اند و هزار نفر دیگر در تکمیل ظرفیت جذب خواهند شد.
صحرایی تصریح کرد: سیاست ما تقویت بیش از پیش امکانات برای فراهم آوردن زمینه تحصیل و مهارت آموزی ساده‌تر و بهتر این دانش‌آموزان است و در همین راستا احداث ۸۵پروژه با ۵۲۰ کلاس درس بازی، هدیه‌ ناچیز دولت خدمتگزار سیزدهم به این دانش‌آموزان عزیز است و ۵۲ پروژه دیگر نیز در دستور کار داریم و متناسب‌سازی به طور جدی پیگیری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی