پایان خونین گروگانگیری مرگبار در شیراز

در این عملیات یکی از گروگان‌ها از سوی پلیس آزاد شد

گروه حوادث / در جریان گروگانگیری شیراز که از سوی 3 مرد مسلح انجام شد مأموران پلیس در حالی به دنبال یکی از آدم ربا‌های متواری هستند که یکی از آنها به هلاکت رسید و گروگانگیر دیگر دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح جزئیات این عملیات، بیان کرد: ظهر روز شنبه یازدهم آذرماه در پی یک فقره آدم‌ربایی در خیابان خبرنگار شیراز و متواری شدن گروگانگیران، بلافاصله شناسایی و دستگیری آنان در دستورکار پلیس قرار گرفت و مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه در صحنه جرم مطلع شدند یک سواری سمند با سه سرنشین با تهدید اسلحه دختر و پسری جوان را که در خیابان در حال تردد بوده‌اند، ربوده و به محل نامعلومی متواری شده‌اند.
وی افزود: در ادامه مأموران بلافاصله با اجرای طرح مهار و اقدامات فنی مطلع شدند که خودرو آدم‌ربایان در محور شیراز-کازرون در حال تردد است که تیم‌های عملیاتی پلیس امنیت عمومی و آگاهی استان، کارکنان انتظامی شهرستان‌های شیراز، کوه‌چنار و کازرون پس از هماهنگی با مرجع قضایی سریعاً به محور مذکور اعزام شدند و خودرو فوق را شناسایی کردند و دستور ایست دادند که راننده با تیراندازی به سمت مأموران انتظامی اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه آدم‌ربایان یکی از گروگان‌ها را که پسری 22 ساله بود با شلیک اسلحه به قتل رساندند، تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در تیراندازی متقابل با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، یک نفر از گروگانگیران مجروح شد و دیگر همدستش نیز به هلاکت رسید.
سردار حبیبی با اشاره به اینکه فرد گروگان‌گرفته شده که دختری 17 ساله بود صحیح و سالم آزاد شد و به کانون گرم خانواده بازگشت، گفت: یک نفر از گروگانگیران(شخص سوم) نیز به سمت کوه‌های اطراف متواری شد که تلاش برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد. در بازرسی از خودرو متهمان یک قبضه اسلحه کلت، دو قبضه چاقو و شش دستگاه موبایل کشف شد.
وی با بیان اینکه علت گروگانگیری اختلافات خانوادگی بوده، تصریح کرد: پس از بررسی‌ها مشخص شد که گروگان دختر، دوست فرزند دختر فرد آدم‌ربا بوده که برای رسیدن به دختر خود این خانم را به گروگان گرفته تا بتواند از این طریق به دخترش برسد. از این رو آدم‌رباها با پهن کردن دام به بهانه خرید و فروش حیوان خانگی برای گروگان دختر، حوالی خیابان خبرنگار شیراز او و همکارش را با ضرب و شتم، سوار خودروشان کرده و گروگان می‌گیرند.
گفتنی است در این مأموریت فرمانده انتظامی استان فارس با پوشش هوایی به صورت مستقیم هدایت عملیات را بر عهده داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی