صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

کریسمس خونین
مسعود شجاعی طباطبایی با انتشار طرح تازه خود نوشته است: «امروز با رفتن وزیر خارجه امریکا، مجدداً رژیم جعلی اقدام به بمباران و موشک‌باران غزه کرد، انگار چراغ سبزی از سوی امریکا برای ادامه جنایت نشان داده شد! بمب‌های یک تنی امریکا هدایایی برای رژیم محسوب می‌شود، که تاکنون معادل حجم چند بمب اتمی منفجر شده است! وارد ماه دسامبر و جشن‌های سال نو می‌شویم، بدون شک ارمغان این جشن‌ها از طرف امریکا جز تباهی نیست، از این رو این دولت، کریسمس خونینی را برای این مردم به ارمغان آورده است.»

هوتن شکیبا در جمع بازیکنان تیم ملی
هوتن شکیبا از حضور در تیم برنامه جام آرزوها خبر داده است. به نظر می‌رسد این برنامه به نوعی استعدادیابی میان کودکان کار باشد که قرار است منتخبی از آنها به عنوان استعداد‌های برتر کشف شوند. شکیبا با انتشار ویدیویی از حضورش به عنوان سفیر در این تیم نوشته است: «خیلی وقت‌ها آرزوهامون مثل یه تصویر جلوی چشمامونن اما دست پیدا کردن بهشون برامون مثل یه رؤیا میشه! بعضی وقتا یه نشونه، یه قدم توی مسیر آرزومون یا یه تغییر ناگهانی شرایط می‌تونه اون رؤیا رو برامون تبدیل به واقعیت کنه. جام آرزوها درباره همین تغییرهای یهوییه، تغییرهایی که می‌تونن دروازه آرزوها رو باز کنن و لمس رؤیاهامون» پیش از این تصاویری از همکاری علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سردار آزمون، مهران محمدی و... با این برنامه منتشر شده بود.

سینمای ایران فقط فلاکت در بن‌بست ارائه نمی‌دهد
نگین کیانفر از چهره‌های عرصه دوبله ایران با انتشار یادداشتی، دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» دعوت کرده است. در بخشی از نوشته او آمده است: «بازی‌ها و دیالوگ‌ها صمیمی و باورپذیرند، حتی نقش‌های فرعی. هیچ چیز تصنعی نیست، شعاری نیست. ادا و اطوار شبه‌روشنفکری، بازی‌های شل‌ و ول و لوس و ننربازی‌های مد روز هم ندارد. همه چیز به‌اندازه و قوام‌یافته است و همه اینها وقتی آدم را شگفت‌زده می‌کند که می‌فهمیم این اولین فیلم بلند کارگردان است.
بعد از تماشای فیلم مدتی در خیابان قدم می‌زدم و به موضوع پیش‌رو و اخلاقی فیلم فکر می‌کردم. شاید بشود مهم‌ترین پرانتز را بیانیه اخلاقی یا پیام ضمنی کارگردان یا تهیه‌کننده در نظر گرفت، آنجا که می‌گوید: ما بلد نبودیم، مگر چقدر تجربه داشتیم؟ تا جایی که یادم می‌آید فیلم دیگری در سینمای ایران چنین عذرخواهی صادقانه‌ای نداشت، شفاف و بدون هیچ توجیهی. جای این فیلم در جشنواره‌های خارجی خالی است. دلیلش را به طور مشخص نمی‌دانم ولی کاش دیگران هم می‌دیدند که سینمای ایران فقط فلاکت در بن‌بست ارائه نمی‌دهد، راه‌حل هم پیشنهاد می‌کند.»

کنسرت جدید وحید تاج
وحید تاج با انتشار ویدیویی از برگزاری کنسرت تازه خود با عنوان «مست و دیوانه» خبر داده است. او برای این کنسرت که قرار است سه‌شنبه 14 آذرماه برگزار شود، نوشته است: موسیقی، زبان مشترک همه انسان‌هاست که ما را از خواب غفلت بیدار می‌کند و نوای روح‌بخشش زندگی می‌بخشد.

سریال تازه علی مصفا و سارا بهرامی
امین شعرباف پس از تجربه موفق سریال «قورباغه» این بار در «شریک جرم» مقابل دوربین مازیار میری رفته است. او با انتشار ویدیویی از این سریال نوشته که اولین قسمت «شریک جرم» به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان قرار است ۱۲ آذرماه پخش شود. امین شعرباف همچنین پیش از این در سریال «نوبت لیلی» از تولیدات نماوا هم تجربه حضوری متفاوت داشته است. سارا بهرامی، علی مصفا، مهتاب ثروتی و سجاد بابایی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

توصیه یک مستندساز به علاقه‌مندان سینما
مسعود زارعیان، مستندساز، تماشای فیلم تحسین شده «آناتومی یک سقوط» را به مخاطبان صفحه اینستاگرامش پیشنهاد داده است. او نوشته: «آناتومی یک سقوط ساخته ژوستین تریه فیلمی کامل، با فیلمنامه‌ای پرکشش و جذاب، ساختاری منسجم و به دور از زواید، نسخه‌ای درخشان از انطباق بر الگوی درام دادگاهی که بوی سینمای فرهادی را می‌دهد در حذف واقعه‌ای مهم در یک سوم ابتدایی روایت است. فیلم، کلاس درس فیلمنامه است و قطعاً مستحق طلای کن و دیگر جوایز مهم سال».

جستجو
آرشیو تاریخی