حوادث جهان

13 کشته در یک خوابگاه در شهر آلماتی
 آتش‌سوزی در یک خوابگاه در شهر «آلماتی» قزاقستان جان 13 نفر را گرفت. به گزارش فرانس۲۴، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آتش از زیرزمین و طبقه اول این ساختمان سه طبقه قدیمی شروع شده که از آن به عنوان خوابگاه استفاده می‌شد. در این حادثه ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند. مرگ این افراد ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است. به گفته مأموران آتش‌نشانی ظرف یک ساعت آتش مهار شده است. رسانه‌های محلی می‌گویند که این ساختمان نیاز به تعمیر داشته است.همچنین به گفته پلیس، هنوز علت آتش‌سوزی در این خوابگاه که گفته شده در زمان وقوع حادثه ۷۲ نفر در آن حضور داشتند، مشخص نشده است.

زن 70 ساله 2 قلو زایید
در یک اتفاق نادر زن ۷۰ ساله اوگاندایی دوقلو به دنیا آورد. سفینه ناموکوایا که از طریق فرایند لقاح مصنوعی باردار شده بود در یک بیمارستان زنان در کامپالا، پایتخت اوگاندا پسر و دختر خود را طی یک عمل سزارین به دنیا آورد. بیمارستان در بیانیه‌ای تولد این نوزادان را فراتر از موفقیت پزشکی خوانده و آن را نشانه قدرت و استقامت روح بشری دانسته است.
 
زندگی با اجساد فرزندان
 زن جوان پس از قتل فرزندانش، اجساد آنها را در خانه نگهداری می‌کرد تا از دولت کمک هزینه نگهداری از آنها را بگیرد.
به گزارش میرر، داریا 34 ساله در شهر ولیکیه‌لوکی در پسکوف روسیه زندگی می‌کرد. او برای مراقبت از فرزندانش از دولت کمک هزینه نگهداری دریافت می‌کرد. یکی از فرزندان این زن که پسر 12 ساله‌ای است، با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی ‌می‌کرد. اما هفته گذشته وقتی این پسر به خانه مادرش رفت، با راز وحشتناکی مواجه شد. او وقتی به اتاق خواب مادرش رفت جسد کودکی را روی تختخواب دید که فقط استخوانهایش باقی مانده بود؛ او بدون اینکه چیزی بگوید، به خانه پدربزرگش رفت و ماجرای جسد روی تخت را برای مادربزرگش تعریف کرد. مادربزرگ نیز بلافاصله با پلیس تماس گرفت. به دنبال این تماس مأموران خود را به خانه داریا رساندند و در تحقیقات اولیه پلیسی مشخص شد اسکلتی که روی تخت بود، باقی مانده جسد پسر 4 ساله داریا بود. پلیس جسد دیگری را هم در خانه پیدا کرد که بعداً مشخص شد متعلق به نوزاد یک ماهه اوست. در تحقیقات دیگر مشخص شد که وی با کمک هزینه نگهداری فرزندانش یک خانه روستایی خریده است که در بازرسی از آنجا جسد دختر 8 ساله‌اش نیز کشف شد.
وی پس از دستگیری در بازجویی‌ها گفت برای اینکه هزینه نگهداری فرزندانم قطع نشود مرگشان را اطلاع ندادم. نگهداری از آنها برایم بسیار سخت بود بنابراین تصمیم گرفتم آنها را بکشم و اجسادشان را نزد خود نگه‌دارم. در حال حاضر این زن از سوی متخصصان در حال بازجویی است و اگر مشخص شود مشکل روانی دارد، امکان دارد به 20 سال زندان محکوم شود.
 
مردی با پای عنکبوتی
یک مرد که همراه با همسرش برای تعطیلات به یک کشتی تفریحی در مارسی در جنوب فرانسه رفته بود، طعمه یک عنکبوت مادر شد و عنکبوت، در پای او تخم‌گذاری کرد. به گزارش میرر، این مرد، بعد از اینکه کشتی در بندر لنگر انداخت، به‌خاطر ورم و درد شدید در انگشت پایش به دکتر کشتی مراجعه کرد و آنجا در کمال تعجب متوجه شد که یک عنکبوت، پایش را برای تداوم نسل خود انتخاب کرده است. این عنکبوت که گرگ پرویی نام دارد، معمولاً در کشتی‌هایی که در این بندر لنگر می‎اندازند به وفور دیده می‌شود. دکتر برای خارج کردن این تخم‌ها، انگشت پای این مرد را خراش داد اما هفته‌ها بعد، درد، دوباره او را در انگلیس به بیمارستان کشاند؛ جایی که پزشکان گفتند یکی از تخم‌ها جا مانده و یک عنکبوت زیر پوست او وجود دارد. جراحان این بار عنکبوت را با موفقیت خارج کردند.

 

پیدا شدن حلقه ازدواج
بین 20 تن زباله

بر اساس گزارش‌های محلی در یکی از ایالات امریکا، چند روز قبل زنی با شهرداری منطقه تماس گرفت و گزارش داد که حلقه ازدواجش را در میان زباله‌ها گم کرده است. این زن گفت ممکن است وقتی که همسرش زباله‌ها را در سطل زباله مکانیکی انداخته، این اتفاق افتاده باشد. او مشخصات اتومبیلی که با آن به ایستگاه زباله رفته بودند، نشانی کیسه زباله و محتوای درون آن را نیز در توضیحات خود ذکر کرد.پس از حدود دو ساعت جست‌وجو، کارگران ایستگاه انتقال زباله، این حلقه طلا را در دل بیست تن زباله پیدا کردند. این کشف با کمک دوربین‌های نظارتی که در آن منطقه نصب شده بود، صورت گرفت. طی دو سال گذشته این سومین بار است که یک حلقه ازدواج در کوهی از زباله در این منطقه گم می‌شود، آخرین بار تقریباً یک سال پیش این اتفاق افتاد.به گفته کارگران، اگر این کشف ۱۵ دقیقه دیرتر اتفاق می‌افتاد، این بیست تن زباله به داخل کوره ریخته می‌شد و هرگز این حلقه پیدا نمی‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی