گزارش «ایران» از برگزاری همایشی به مناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان

«اشک مریم» خروش جهانی زنان علیه صهیونیست‌ها

مهسا قوی قلب
خبرنگار

دبیر همایش بین‌المللی «اشک مریم» و مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه این همایش باحضور میهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار شد، گفت: جمعی از زنان اندیشمند و کنشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف و نمایندگان جبهه مقاومت به صورت مجازی نیز در این همایش شرکت کردند.
دکترعاطفه خادمی، در گفت‌و‌گو با «ایران» با بیان اینکه این همایش همزمان در 20 کشور با همین موضوع در فرم‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: 50 کشور و در مجموع 400 فعال و کنشگر حوزه زنان و خانواده در همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی همکاری و مشارکت کردند.
وی افزود: از 50 کشور حاضر در همایش، کلیپ‌های اختصاصی ارسال شد و همه به اتفاق در این نشست به دنبال این هدف بودند که از مناسبت در این روز استفاده و به جهانیان اعلام شود مصداق خشونت علیه زنان و خانواده در غزه در حال وقوع است. دنیا در موضوع خشونت در این فضای تاریخی نیاز به بازاندیشی جدی در محیط خوانش خود دارد.
به گفته دبیر همایش بین‌المللی اشک مریم، نسل کشی در غزه بی‌سابقه بوده است و نگاه جامعه جهانی باید نسبت به مسأله خشونت علیه زنان و کودکان تغییر کند و اقدامات لازم در زمینه خشونت در غزه را مورد بررسی قرار دهد.
او افزود: ما در این همایش وجوه خشونت علیه زنان را مشخص کردیم. جامعه جهانی باید بداند، در مسأله خشونت علیه زنان و کودکان چه اتفاقاتی در حال وقوع است. در همایش اشک مریم سعی شد تا نگاه گفتمانی کشورمان برجسته شده و هم افزایی
جهانی جدیدی بین زنان عالم اتفاق افتد. دیدیم که مقاومت غزه چگونه ضربه فنی شدن رژیم صهیونیستی را رقم زد. ما امروز می‌خواهیم به تمام فطرت‌های آزادی‌خواه جهان اعلام کنیم که در غزه شاهد جابه‌جا شدن مرزهای خشونت علیه زنان و کودکان هستیم.
به اعتقاد مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زنان کنشگر در جهان باید با هم متحد شوند. برخی دولت‌ها همچنان نسبت به موضوع غزه بی‌تفاوت هستند اما ملت‌ها بیدار شده‌اند. در این فضا نیاز به هم افزایی وجود دارد و این همایش به نوعی یک شروع برای رسیدن به این هدف ارزشمند بود.گفتنی است، در بیانیه پایانی این همایش، پیشنهادات 13 گانه‌ای برای محکومیت هر نوع رفتار غیرانسانی با زنان بویژه خشونت‌های سازمان یافته که شامل خشونت در مناقشات مسلحانه، آزار زنان و کوچاندن اجباری زنان فلسطینی و خانواده هایشان از سرزمین‌شان می‌شود، ارائه شد.
همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با عنوان «اشک مریم» همزمان با ۲۵ نوامبر روز جهانی رفع خشونت علیه زنان، روز چهارم آذرماه برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی