فضای‌مجازی

«بهت قول می‌دم» ۲۰۰ میلیونی شد
از اتفاقات قابل توجه فعالیت هنرمندان موسیقی در فضای مجازی بازدید 200 میلیونی قطعه معروف «بهت قول میدم» به خوانندگی محسن یگانه بود؛ قطعه‌ای که همچنان جزو پرطرفدارترین آثار این حوزه است. محسن یگانه با بازنشر هشتگ «بهت قول میدم» و ویدیویی از اجرای این قطعه نوشته: «شد 200 میلیون بازدید یوتیوب.»

دعوت آقای کارگردان به تماشای فردریک
حمیدرضا نعیمی، بازیگر و مدرس تئاتر چند روزی است که نکاتی را درباره تازه‌ترین کاری که به روی صحنه برده اطلاع‌رسانی می‌کند؛ او در تازه‌ترین استوری‌اش در همین رابطه بخشی از صحنه ایفای نقش هنرمند نمایش «فردریک» را به اشتراک گذاشته است. نمایش فردریک براساس نوشته «امانوئل اشمیت» و به کارگردانی حمیدرضا نعیمی هر شب، ساعت 19 به میزبانی سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده: «فردریک، سرگذشت ستاره‌ بازیگری تئاتر بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرن نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمام نقش‌ها و ژانرها را آزموده است. او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد و....»

سوگواره‌ای برای شهدای امداد
محمدکاظم کاظمی، پژوهشگر و شاعر افغانستانی مقیم در  کشورمان، نکاتی درباره برپایی اولین سوگواره ملی شعر را با علاقه‌مندان ادبیات به اشتراک گذاشته، در بخشی از توضیحات آن آمده: «اولین سوگواره ملی شعر (بر شانه هلال) با موضوع شهدای امداد با بخش ویژه‌ (شهدای امدادگر غزه) برگزار می‌شود.» مهلت ارسال اثر به این سوگواره فقط تا 12 آذر عنوان شده است.
بنابر اعلام دبیرخانه این جایزه تعدادی از آثار ارسالی به احتمال در اثری با همین عنوان منتشر می‌شوند. گفته شده که هیچ محدودیتی در تعداد و قالب آثار ارسالی وجود ندارد. این سوگواره با همراهی جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

پویشی متفاوت برای بچه‌های کتابخوان
عبدالحکیم بهار، مروج سرشناس کتابخوانی کشورمان که چند مرتبه‌ای نامزد دریافت جوایز بین‌المللی هم شده درباره برپایی اولین دوره پویشی مردمی اطلاع‌رسانی کرده که «نامه به نویسندگان» نام دارد.
این طرح به گفته برگزارکنندگانش درصدد برقراری ارتباطی مستقیم میان خوانندگان با نویسندگان است. بر این اساس بچه‌های کتابخوان می‌توانند نامه‌های خود را به آدرسی که این مروج کتابخوانی در استوری‌اش به اشتراک گذاشته ارسال کنند.
عبدالحکیم بهار خودش نیز چند سطری درهمین رابطه نوشته که در آن آمده: «نامه‌های بچه‌های کتابخوان به نویسندگان و بازخوردهای متقابل، از بخش‌های شیرین و جذاب برنامه‌های کتابخوانی است.»

همراهی موسیقی نواحی با ارکستر ملی
محسن شریفیان، خواننده و نوازنده در تازه‌ترین پستی که منتشر کرده فیلم کوتاهی از همراهی نوازندگان موسیقی نواحی و ارکستر ملی را با دنبال‌کنندگان صفحه‌اش به اشتراک گذاشته و در توضیحات آن نوشته: «با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی و همراهی نی‌انبان با ارکستر ملی ایران، بالاخره به صورت زنده رقم خورد که یک تجربه عالی برای من بود.
البته پیش از این، نی‌انبان این قطعه از موسیقی فیلم دوئل با هنرنمایی حسین تابان در استودیو نواخته شده بود. این ارکستر بزودی در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود و من به دلیل حضورم در تور استرالیا این افتخار را ندارم که کنار آنها باشم.»

دعوت به تماشای جوجه تیغی
پژمان بازغی، بازیگر سینما و تلویزیون در جدیدترین استوری خود تیزر کوتاهی از فیلم سینمایی جوجه تیغی را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته و از آنان برای تماشای این فیلم دعوت کرده است.  
جوجه تیغی فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر و نویسندگی مصطفی زندی و سجاد پهلوان‌زاده است. «جوجه تیغی» ماجرایی طنز از زندگی ناخواسته جوانی را روایت می‌کند که پیشنهادی عجیب، گذشته و آینده او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی