صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

رئیس‌جمهور  ضایعه درگذشت پروانه معصومی
بانوی هنرمند کشورمان  را  تسلیت گفت
رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، مرحومه پروانه معصومی را به جامعه هنری، علاقه‌مندان و دوستداران بویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفت. در متن پیام رئیس‌جمهور آمده است:«ضایعه درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، مرحومه پروانه معصومی، موجب اندوه و تأثر خاطر گردید. این بازیگر مردمی و نام‌آشنا در عرصه فعالیت‌های هنری با رعایت اخلاق حرفه‌ای و ایفای نقش‌های مؤثر و ارزشمند، نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد. اینجانب مصیبت وارده را به جامعه هنری، علاقه‌مندان و دوستداران بویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.»

ابراز تأسف و تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در پی درگذشت بازیگر متعهد سینما و تلویزیون
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی درگذشت این هنرمند فرهیخته را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:«درگذشت بانوی هنرمند کشورمان سرکار خانم پروانه معصومی که همواره در فعالیت‌های هنری خود بویژه در آثار دینی و قرآنی آثار به یادماندنی از خود به جای گذاشته‌اند، موجب تأسف و تألم شد. خانم پروانه معصومی از بانوان هنرمند و پیشکسوت کشورمان بودند که همواره در عرصه‌های مختلف هنری و همچنین در جبهه انقلاب نقش‌آفرینی‌های به‌یاد‌ماندنی داشتند. آثاری از جمله «گل‌های داوودی»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «شکوه زندگی» و «یوسف پیامبر» از جمله آثاری است که مرحومه پروانه معصومی در آن نقش‌آفرینی کردند. نقش‌آفرینی در برخی از سریال‌های تلویزیونی این بانوی فقیده از جمله نقش «مادر» در سریال «پلیس جوان» همچنان در ذهن اکثریت ایرانی‌ها مانده و در این سریال با هنرمندی خانم معصومی، جایگاه و حضور مادر در حل مشکلات جوانان به خوبی به تصویر کشیده شد. اینجانب درگذشت این بانوی هنرمند و پیشکسوت کشورمان را به خانواده و بازماندگان و همچنین جامعه سینمایی ایران اسلامی تسلیت گفته و امیدوارم با حضرت فاطمه زهرا(س) که این روزها در ایام شهادت این بانوی بزرگ قرار داریم، محشور باشند.»
 
کنسرت وحید تاج و تنبورنوازان طرز برگزار می‌شود
گروه تنبورنوازان طرز به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی فرشید کاکاوند، هفته آینده در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. فرشید کاکاوند سرپرست گروه «تنبورنوازان طرز» می‌گوید:«این گروه از سال 1381 شکل گرفت و تاکنون کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برده‌ایم و در جشنواره‌ها و رویدادهای بسیاری هم شرکت کرده‌ایم. از سال 1396 همکاری ما با وحید تاج آغاز شد که ثمره این همکاری انتشار آلبوم «سِحر سَحر» است. کنسرت ما در دو بخش اجرا می‌شود که در بخش اول سازهای تنبور، سه‌تار، تنبک و عود روی صحنه می‌آیند و در بخش دوم تنبورنوازان به ما اضافه می‌شوند.»
 
مجوز چاپ کتاب، مانند سابق محدودیت زمانی ندارد
یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مجوز چاپ کتاب مانند سابق محدودیت زمانی ندارد، توضیح داد:«مجوزها تغییری پیدا نکرده است و تا زمانی که ناشر اعلام کند متن کتاب تغییر کرده یا اینکه در نظر دارد کتاب را به ناشر دیگری واگذار کند، نیاز به گرفتن مجوز جدید برای تجدید چاپ وجود ندارد، مگر اینکه هیأت نظارت برای کتاب خاصی ورود و اعلام کند که کتاب باید مجدد بررسی شود.»/ ایرنا

جستجو
آرشیو تاریخی