صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و یک - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد
برنامه‌های حوزه سلامت باید پیشگیری محور باشد نه درمان محور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت نظام سلامت قرار دارد که می‌توان علاوه بر پویش ملی سلامت به اجرای برنامه سلامت خانواده که برای هر کد ملی در کشور پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شود، اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی در آیین تقدیر از رتبه‌های برتر دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، با تأکید بر اینکه باید اقدامات سلامت پیشگیری محور باشد نه درمان محور، افزود: از زمان اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تاکنون، ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در این پویش از وجود بیماری فشارخون بالا و قند خود بی‌خبر بودند.

اعزام کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم به مناسبت فرا رسیدن روز داوطلب و هفته بسیج خبر داد.
به گزارش ایرنا، وحید سلیمی گفت: پزشکان داوطلب در چند استان‌ ازجمله ایلام، کرمانشاه، یزد، بوشهر، مرکزی، آذربایجان غربی و کرمان حضور یافتند. ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان شامل تست سنجش سلامت، کنترل فشار خون، قد و وزن، ویزیت عمومی، خدمات دندانپزشکی و مامایی و مشاوره طب سنتی و سوزنی از جمله برنامه‌های کاروان سلامت است. در حاشیه اجرای کاروان سلامت مباحث آموزشی بهداشت دهان و دندان نیز به دانش‌آموزان روستاها ارائه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی