گزارش و خبر

منچستریونایتد نباید به گالاتاسرای ببازد
شب سخت سرخ‌ها در استانبول
منچستریونایتد در رمزپارک استانبول نباید به گالاتاسرای ببازد تا شانسی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشته باشد. شیاطین سرخ با سه امتیاز در قعر جدول گروه A قرار دارند؛ هرچند دو تیم بالای سرشان تنها یک امتیاز بیشتر دارند. گالاتاسرای در بازی قبلی 80 دقیقه برابر بایرن مونیخ در آلیانز آره‌نا مقاومت کرده بود و به کسب یک امتیاز باارزش در آلمان نزدیک بود که هری کین قفل دروازه میهمان را دو بار به فاصله شش دقیقه شکست و گل وقت‌های تلف شده سدریک باکامبو پایان هیجان انگیزی بر این بازی رقم زد.
بایرن مونیخ از صدرنشینی و صعود مطمئن شده و ظرف پاپ کورن به دست تلاش کپنهاگن، گالاتاسرای و منچستریونایتد برای صعود را تماشا می‌کند. هیچ چیز در بازی‌های امشب مشخص نمی‌شود اما اگر شکست تیم اوکان بوروک مقابل منچستریونایتد با پیروزی شوکه کننده کپنهاگن در برابر بایرن مونیخ همراه شود، بازی 21 آذر دو تیم در دانمارک تعیین کننده خواهد بود.
سه روز بعد از باخت در باواریا، گالا نخستین شکست فصل لیگ ترکیه را برابر ‌هاتای اسپور متحمل شد اما شنبه این هفته جبران کردند و آلانیا اسپور را با 4 گل درهم کوبیدند که ویلفرید زاها، بازیکن سابق یونایتد از جمله گلزنان بود. او نتوانست استعدادش را در یونایتد شکوفا کند اما یکی دیگر از استعدادهای فعلی باشگاه، آلخاندرو گارناچو مثل وین رونی، کریستیانو رونالدو، گرت بیل و دیگران در فولکلور لیگ برتر نامش را ثبت کرده است.
او مثل قیچی برگردان به یادماندنی رونی به منچسترسیتی در سال 2011، گارناچو در دیدار این هفته با اورتون حتی بهتر گل زد قبل از اینکه مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال هم دروازه میزبان لیورپولی را باز کنند. یونایتد بعد از پیروزی 3 بر صفر جام اتحادیه مقابل کریستال پالاس با بیش از دو گل اختلاف برنده نشده بود. شاید این پیروزی نقطه عطفی برای تیم اریک تن‌هاخ باشد اما چهارمین باخت در پنج بازی لیگ قهرمانان یونایتد را از صعود ناامید می‌کند و اگر شکست با پیروزی کپنهاگن همراه شود، به لیگ اروپا هم نمی‌روند. اما اگر امشب به پیروزی برسند، می‌توانند امیدوار باشند در بازی آخر مرحله گروهی از تیم بی‌انگیزه بایرن مونیخ امتیاز بگیرند.
یونایتد برای جبران باخت 3-2 اولدترافورد به گالاتاسرای، انگیزه زیادی دارد ضمن اینکه در سه بازی در خانه این تیم ترک موفق به گلزنی نشده است، چیزی که در برابر هیچ حریف اروپایی سابقه ندارد. در دیگر بازی مهم امشب رئال مادرید و ناپولی، دو تیم بالای جدول گروه C لیگ قهرمانان در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با هم روبه‌رو می‌شوند؛ کارلو آنچلوتی با تیم سابقش دیدار می‌کند در حالی که از صعود به مرحله حذفی مطمئن شده و تنها برای صدرنشینی گروه تلاش می‌کند.


 محرومیت و جریمه میلیاردی نورافکن
سپاهان و پرسپولیس قبل از فیفادی در هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر طلایی‌پوشان به پایان رسید، اما امید نورافکن که نظاره‌گر این مسابقه بود، رفتاری از خود به نمایش گذاشت که شکایت طرف مقابل را به همراه داشت. رفتاری که حالا منجر به محرومیت او شده است. در رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون شکایت پرسپولیس علیه نورافکن آمده: «تخلف انتسابی به ایشان محرز و مسلم تشخیص و با در نظر گرفتن ندامت و عذرخواهی صورت گرفته از سوی نامبرده، وی به یک جلسه محرومیت و یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. ضمناً باتوجه به صدور حکم محکومیت تعلیقی برای ایشان، این کمیته وفق بند 5 ماده 107 مقررات انضباطی به یک جلسه محرومیت تعلیقی مذکور قابل اجرا می‌باشد.»


هاکان سرمربی جوانان می‌شود
علی آرزومندی در تیم بسکتبال کاله آمل ماندنی شد. برخلاف شایعاتی که این چند روز توسط برخی صفحات مجازی نشر شده است، آرزومندی به همکاری خود ادامه می‌دهد و تاکنون حرفی از تغییرات در کادر فنی کاله آمل نیست. فقط شنیده می‌شود به دلیل قرارداد هاکان دمیر تا اردیبهشت ماه سال آینده، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی به آمل می‌رود تا به عنوان مدیر فنی تیم جوانان 2024 شروع به همکاری کند. دمیر امروز وارد تهران می‌شود و ضمن حضور در کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درخصوص برنامه‌های جدید تیم ملی گفت‌وگو می‌کند.


مبینی؛ سرپرست جدید دوومیدانی
مهدی مبینی پیشکسوت دوومیدانی که اسفندماه 98 بعد از ابطال انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی، سرپرست شده بود، بعد از3 سال دوباره با حکم سرپرستی برگشت. این بار به‌جای افشین داوری سرپرستی که از اردیبهشت ماه با استعفای هاشم صیامی فدراسیون را اداره می‌کرد. او دیروز درحالی‌که داوری درپی تدارک برگزاری رقابت‌های داخل سالن دوومیدانی آسیا بود با حکم وزیر ورزش ، سرپرست فدراسیون دوومیدانی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی