واکنش‌ها به رفتار جوانمردانه رونالدو در بازی با پرسپولیس

احترام جهانی به فوق ستاره

بازی النصر و پرسپولیس در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا با تساوی بدون گل به پایان رسید. نتیجه در پایان آن صعود قطعی تیم عربستانی به مرحله بعدی این رقابت‌ها بود ولی صعود سرخپوشان پایتخت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، در این مسابقه، اتفاق‌های مختلفی رخ داد که بازتاب‌های زیادی داشت. یکی از اتفاق‌های مهم این بازی در دقیقه 2 رخ داد. جایی که کریستیانو رونالدو در برخورد با سروش رفیعی در محوطه جریمه پرسپولیس به زمین افتاد و النصری‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما این فوق ستاره فوتبال جهان به داور تأکید کرد که پنالتی نشده و پرسپولیسی‌ها از او تشکر کردند. با این حال، داور چینی با VAR صحنه مشکوک به پنالتی را چک و نظر رونالدو را تأیید کرد. موضوعی که رسانه‌های مطرح دنیا از آن با عنوان احترام از رونالدو یاد کردند. همین تک‌صحنه از یک جدال در لیگ قهرمانان آسیا کافی بود تا دنیای فوتبال دوباره در وصف یکی از بهترین‌های تاریخش دیوانه شود. او قبل از آنکه «قهرمان» شود، درست چندثانیه قبل از آن، یک متقلب بزرگ بود. چرا که می‌شد استنباط کرد رونالدو در محوطه جریمه پرسپولیس شیرجه رفت تا داور را فریب دهد. این موضوع را از بالا و پایین پریدن‌های افشین پیروانی می‌شد درک کرد. او می‌خواست رونالدو برای این تقلب جریمه شود ولی کریس آن‌قدر با رفتار ثانویه‌اش به دل نشست که کسی نمی‌خواست قهرمان را زیر سؤال ببرد.

مصدومیت رونالدو و عذرخواهی بیرو
در این بازی رونالدو در برخورد با علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس مصدوم شد و به شانه دارنده پنج توپ طلای بهترین بازیکن دنیا آسیب وارد شد. با این حال منبع آگاه به نشریه «الشرق الاوسط» عربستان خبر داد که «مصدومیت رونالدو جدی نیست» و این بازیکن مشکلی برای حضور در بازی حساس دربی ریاض مقابل الهلال ندارد. رونالدو بعد از احساس درد در دقیقه 78 تعویض شد و مصدومیت او نگرانی هواداران النصر را هم در پی داشت اما ثامر الشهرانی، فیزیوتراپیست عربستانی درباره مصدومیت رونالدو با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی داوید مارکیز، پزشک اسپانیایی النصر گفت: «مارکیز در صحنه مصدومیت رونالدو معاینات دستی از جمله حرکات کامل گردن جهت اطمینان از سلامتی، فشار دست روی نواحی دردناک عضلات و مهره‌ها انجام داد. البته مهاجم پرتغالی النصر هنگام این معاینات احساس درد داشت اما مصدومیت او جدی نیست و می‌تواند به بازی با الهلال که جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد، برسد. پس از پایان بازی، بیرانوند با انتشار پستی از رونالدو به نوعی عذرخواهی کرد و نوشت: «امیدوارم که مشکلی برای تو به وجود نیامده باشد.» جالب اینکه رونالدو هم در سه تقابل با بیرانوند نتوانسته دروازه سنگربان کشورمان را باز کند تا بیرو به ششمین دروازه‌بانی تبدیل شود که در سه بازی یا بیشتر از رونالدو گل نخورده است.

خوشحالی رونالدو بعد از تساوی
رونالدو با وجود تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس در روز دوشنبه لیگ قهرمانان آسیا از موفقیت النصر خوشحال شد. او در صفحه خود نوشت: «خوشحالم که در گروه خود اول شدیم و 20 بازی بدون شکست به دست آوردیم. کار تیمی عالی.»

پرسپولیس و سفر زمینی به خانه خدا
شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از دیدار مقابل النصر، دیروز راهی جده شدند و از آنجا به صورت زمینی به مکه مکرمه رفتند تا حاجی شوند. سرخپوشان پایتخت پس از زیارت خانه خدا، امروز با پرواز اختصاصی از عربستان به ایران خواهند آمد و بعد از استراحت کوتاه، تمرینات خود را برای دیدار روز شنبه 18 آذر از سر خواهند گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی