از گوشه و کنار ایران

پسر نوجوان قربانی پرتاب سنگ شد
چهارپسر که با ضربه‌های چاقو، نوجوان 14 ساله‌ای را در بندرعباس به قتل رسانده بودند پس از دستگیری مدعی شدند وی به سمت خودروی آنها سنگ پرت کرده بود.
سردارعلی اکبر جاویدان در تشریح این خبر گفت: روز دوم آذر پسری ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو در بلوار ساحلی بندرعباس به قتل رسید که بلافاصله پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس آگاهی استان قرارگرفت. با تلاش مأموران و باتوجه به سرنخ‌های موجود یکی ازعاملان درگیری شناسایی و دستگیر شد. در ادامه ۲ متهم دیگر که با یک دستگاه خودرو پراید به میناب متواری شده‌ بودند نیز در ایست بازرسی چغازردی شناسایی و دستگیر شدند. متهمان ضمن اعتراف به درگیری با مقتول هویت عامل اصلی قتل را برملا کردند. بدین ترتیب متهم در مخفیگاهش واقع در یکی از محلات بندرعباس دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه به همراه سه دوستم با یک دستگاه خودروی پراید در بندرعباس درحال تردد بودیم که مقتول سنگی به طرف خودروی ما پرتاب کرد من هم عصبانی شدم و با چاقو ۲ ضربه به قفسه سینه او زده و فرار کردیم.

خودروهای صفر به مقصد نرسید

رئیس پلیس راه میانه-زنجان از واژگونی تریلی حامل خودروهای صفر کیلومتر در حوالی پلدختر خبر داد.
 سرهنگ امیر ارشدزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این حادثه، در ۵ کیلومتری میانه به سمت زنجان رخ داد و بر اثر واژگونی تریلی، ۸ خودروی صفر کیلومتر کارخانه ایران خودرو دچار آسیب‌دیدگی شدند.وی از حضور بموقع پلیس و یگان‌های امدادی در محل حادثه خبر داد و اضافه کرد: در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان تریلی مجروح و به مراکز درمانی شهرستان انتقال داده شدند. به گفته وی این حادثه به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

کلاهبرداری 20 میلیارد تومانی زن شیاد
زن جوان به بهانه سرمایه‌گذاری و اشتغال پرسود 20 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرد.
سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی‌شهرستان ری درباره جزئیات این پرونده گفت: با مراجعه چندین نفر به پلیس آگاهی شهرری مشخص شد زنی در پوشش مؤسسه کاریابی و با دادن وعده‌های سرمایه‌گذاری با سود زیاد اقدام به کلاهبرداری از افراد بیکار کرده و مبالغ مختلفی را از آنان دریافت کرده اما پس از مدتی مؤسسه را تعطیل کرده و متواری شده است. کارآگاهان سرانجام موفق به شناسایی محل اختفای این زن در یکی از شهرستان‌های استان البرز شدند و این کلاهبردار متواری را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان ری منتقل کردند.
متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری۲۰۰میلیارد ریالی در پوشش مؤسسه کاریابی، از شهروندان و به‌خصوص افراد بیکار اعتراف کرد که تاکنون 12 مالباخته شناسایی شده‌اند.

مرگ راننده در واژگونی لودر

یک راننده لودر در معدن خاک رس واقع در بخش دهج شهر بابک بر اثر حادثه شغلی جان خود را از دست داد.
به گزارش ایلنا، این راننده لودر ظهر روز یکشنبه در حال اجرای عملیات برداشت خاک رس در معدن منطقه جوزم بخش دهج از توابع شهرستان شهر بابک استان کرمان بود که با واژگونی لودر جان خود را از دست داد. امدادگران با تجهیزات در اختیار داشته اقدام به نجات و رهاسازی وی کردند اما به جسد بی‌جان کارگر رسیدند.

دستگیری زوج اسکیمری
زن و شوهری که با قرار دادن دستگاه اسکیمر در سوپرمارکت خود واقع در باغستان کرج اقدام به کپی‌برداری از کارت بانکی ۲هزارو ۵۰۰ مشتری کرده بودند، توسط پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شدند.
سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی‌البرز گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان کرج به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب‌شان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با تأیید موضوع کلاهبرداری اسکیمری، مأموران با بررسی‌های فنی و پلیسی متوجه شدند که همه مالباختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک سوپرمارکت در منطقه باغستان کرج خرید کرده و کارت بانکی آنها در آنجا کپی‌برداری شده است.
هداوند اضافه کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضایی به آنجا اعزام شدند و کلاهبرداران اسکیمری که یک زوج بودند را دستگیر کردند. سه نفر دیگر از متهمان این پرونده به‌عنوان عاملان برداشت وجوه کلاهبرداری شده در یکی از شهرهای شمال کشوردستگیر شده و تاکنون ۳۶۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی و میزان کلاهبرداری 35 میلیارد ریال تخمین زده شد.

بازداشت عامل قتل مأمور اداره برق
عامل شلیک مرگبار به مأمور اداره برق در شهر زاغه استان لرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ نبی‌الله قاسمی‌فرمانده انتظامی‌شهرستان خرم آباد گفت: روز شنبه یک مأمور اداره برق توسط یکی از افراد محلی بخش رازان شهر زاغه به قتل رسید. با تلاش و پیگیری مستمر نیروی انتظامی‌فرد ضارب که از محل جرم فرار کرده بود، بلافاصله توسط نیروی انتظامی‌شناسایی و دستگیر شد.فرمانده انتظامی‌خرم‌آباد ادامه داد: متهم به مراجع قضایی تحویل داده شده و پرونده در دست بررسی و پیگیری قانونی است.

جستجو
آرشیو تاریخی