دستگیری سارقان خانه‌های شهرک غرب

گروه حوادث/ دو عضو باند سرقت از خانه‌های شهرک غرب تهران در عملیات تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شدند.
 سرهنگ علی قاسم‌پور رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی‌تهران بزرگ گفت: جمعه گذشته سوم آذر، تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت در محله بلوار دریا تهران به سرنشینان خودرو سواری تیبا‌هاچ‌بک که منازل مسکونی این محدوده را زاغ‌زنی می‌کردند، مشکوک شدند و آنها را تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه در استعلام شماره پلاک مشخص شد، پلاک خودرو جعلی است، افزود: مأموران انتظامی‌در نخستین گام با زیر نظر گرفتن سارقان به صورت نامحسوس مشاهده کردند آنها قصد سرقت از منازل را دارند. سارقان با مشاهده مأموران پلیس از محل متواری شده ولی با ایجاد طرح مهار و استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، خودرو متهمان پس از تعقیب و گریز، متوقف و ۲ متهم اصلی پرونده دستگیر و ۲ نفر دیگر متواری شدند.
در بررسی‌ها مشخص شد متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت بوده و طی بازجویی‌های اولیه به ۲۰ فقره سرقت مشابه در سطح شهر تهران اعتراف کردند و اینکه قصدشان سرقت منزل یکی از شهروندان بود ولی با حضور پلیس موفق به انجام آن نشدند.
سرهنگ قاسم‌پور تأکید کرد: از خودرو متهمان ۲ عدد پلاک جعلی نصب روی خودرو، تعدادی ساعت مچی، انگشتر، گردنبند، دستبند، آویز و گوشواره طلا به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف و ضبط شد. متهمان همراه با پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و دستگیری ۲ متهم متواری نیز در دستور کار کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی