صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و نه - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

رژیم جنایتکارِ بدعهد

ادامه از صفحه 3

وی افزود: «اولویت ما وارد کردن داروها و ملزومات پزشکی بویژه تثبیت‌کننده‌های استخوان (آتل) است. داروها و تجهیزات پزشکی باید متناسب با وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی نوار غزه به مقدار زیاد وارد غزه شوند.» وی گفت: «تنها سه بیمارستان در شمال نوار غزه به نام‌های المعمدانی، العوده و کمال عدوان درحال فعالیت هستند و نسبت به فروپاشی آنها هشدار داد زیرا با قابلیت‌های بسیار ضعیف و محدود کار می‌کنند.»
تداوم جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری
ارتش رژیم صهیونیستی که باتوجه به آتش‌بس، مجبور به کاهش خشونت‌های خود در غزه شده، بر یورش‌های خود در کرانه باختری افزوده است. در پی یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به شهر جنین و محاصره بیمارستان شهید خلیل سلیمان و ابن‌سینا ۴ نفر به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ۴ فلسطینی از جمله یک کودک شهید شد و ۶ تن دیگر در جریان یورش نظامیان رژیم اشغالگر به جنین بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین اسامی شهدا را عمار محمد ابوالوفا (۲۱ ساله)، احمد ابوالهیجه (۲۰ ساله) و محمد محمود صبیحات (۲۷ ساله) و محمود خالد ابو الحیجه (۱۷ ساله) اعلام کرد. البته برخی از منابع فلسطینی دیگر اعلام کردند که طی بامداد یکشنبه هفت نفر به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیدند. به گزارش این رسانه‌ها صبح دیروز(یکشنبه) در جنین و نابلس دو تن شهید و هشت تن زخمی شدند.
در شهرک یتما در نابلس نیز عدی مصباح صنوبر، جوان ۳۰ ساله فلسطینی به همراه یک جوان دیگر به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. در شهر البیره نیز محمد ریاض صالح ۱۶ ساله با گلوله نیروهای صهیونیست به شهادت رسید. منابع فلسطینی اعلام کردند که محمد ابراهیم حماده، اسیر آزاده شده از شهرک صورباهر در قدس که سخنگوی حماس در شهر قدس است نیز به شهادت رسید. وی در حمله چند روز پیش رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید. همچنین فرسان خلفیه، اسیر آزاد شده از اردوگاه نورشمس در طولکرم در حمله اخیر رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید.
منابع خبری اطلاع دادند که در اردوگاه جنین اسعد علی الدمج، از فرماندهان گردان جنین نیز به شهادت رسید. همچنین شلیک یک موشک از یک پهپاد دیروز منزلی در این اردوگاه را هدف قرار داد. در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزاتی از جمله بولدوزرهای نظامی را به این اردوگاه منتقل کرد. این نیروها حمله هوایی جدیدی را به اطراف بیمارستان دولتی جنین انجام دادند. پهپادهای رژیم صهیونیستی در اطراف این اردوگاه به پرواز درآمدند. خبرگزاری «شهاب» نیز نوشت، صهیونیست‌ها از ابتدای یورش به شهر جنین، بیمارستان ابن‌سینا و بیمارستان دولتی را محاصره کرده و مانع کار تیم‌های پزشکی می‌شوند. شبکه فلسطین‌الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مجدداً یک منطقه در اردوگاه جنین را بمباران کردند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان حملات پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنین چندین فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی