ورزش ایران

ورود هاشمی به سرپرستی فدراسیون‌ها
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان احتمالاً در چند روز آینده در مورد برخی از فدراسیون‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. تعدادی از فدراسیون‌ها مدت‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند که این موضوع در برخی از آنها در آستانه مسابقات انتخابی المپیک پاریس تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. از طرفی ابطال انتخابات چند فدراسیون از سوی دیوان عدالت اداری هم مشکل دیگری است که این روزها وزارت ورزش با آن درگیر شده و وزیر ورزش هنوز ورودی به مشکلات نداشته که مهم‌ترین آن ژیمناستیک است. با همه این اتفاقات شنیده شده هاشمی بزودی تکلیف این فدراسیون‌ها را مشخص می‌کند.


خبر خوب برای پرسپولیس
کاروان پرسپولیس که برای بازی با النصر راهی عربستان شده، در حالی دیروز پس از پروازی دو ساعت و 30 دقیقه‌ای وارد فرودگاه ریاض شد که مورد استقبال تعدادی از مسئولان سفارت ایران در عربستان قرار گرفت و سرخپوشان بعد از انجام تشریفات فرودگاهی راهی هتل محل اقامت خود شدند تا به استراحت بپردازند. اتفاقی که در این میان افتاد، خبر خوبی بود که مسئولان پرسپولیس را خوشحال کرد. حساب این باشگاه در روزهای قبل به دلیل بدهی مالیاتی بسته شده که این موضوع باعث شد تا حتی برخی از مدیران این باشگاه هم با مشکلاتی روبه‌رو شوند اما حساب این باشگاه باز شد تا فعلاً مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.


عیسی با خنده بازگشت
ژوزه مورایس پیش از دیدار سپاهان مقابل استقلال خوزستان تصمیم گرفت روی نام عیسی آل کثیر خط بکشد. چرا که مهاجم پیشین پرسپولیس از بازی نکردن مقابل تیم سابقش ابراز نارضایتی کرده بود. با این حال و پس از گذشت چند روز مورایس راضی شد تا آل کثیر به تمرینات برگردد. این بازیکن در تمرین پیش از دیدار سپاهان با نیروی هوایی با چهره ای خندان حاضر شد اما با تصمیم مورایس جدا از دیگر بازیکنان به تمرین پرداخت و حالا باید دید از او در این بازی استفاده می شود یا خیر.


وضعیت دستمزد مربیان تیم ملی
کادرفنی تیم ملی فوتبال، از زمان آغاز همکاری با فدراسیون فوتبال دستمزد چندانی دریافت نکرده‌اند و همین امر مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است‌. به گزارش فارس، در شرایطی که اعضای ایرانی این کادر از اسفند سال گذشته فقط یک نوبت دریافتی از فدراسیون فوتبال داشته‌اند، به تازگی از محل درآمدهای فدراسیون در فیفا حقوق سه ماه دینکا آلین، مربی دروازه‌بان‌های رومانیایی تیم ملی پرداخت شده و مراحل واریز دستمزد آنتونیو مانیکونه، دستیار ایتالیایی امیر قلعه نویی نیز نهایی شده است. همچنین این دو مربی پس از بازی با ازبکستان یک هفته از قلعه‌نویی مرخصی گرفتند و برای دیدار با خانواده خود به کشورهایشان سفر کردند. اردوی نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا طبق اعلام مهدی نبی، نایب رئیس فدراسیون و مدیر این تیم از ۱۱ دی آغاز می‌شود.

 
بسکتبال با ویلچر ایران؛ بهترین آسیا
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به‌عنوان بهترین تیم آسیا در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. در مراسم معرفی برترین‌های ورزش معلولان آسیا در سال 2023 که به‌ میزبانی شهر ریاض برگزار شد، جایزه ویژه این تیم از سوی «ماجد راشد» رئیس کمیته پارالمپیک آسیا به غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک اهدا شد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در سال 2023 عملکرد درخشانی داشت و برای نخستین بار در تاریخ به مقام سوم مسابقات قهرمانی جهان رسید. این تیم که برای کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس تلاش می‌کند، در بازی‌های پاراآسیایی هم در رده سوم قرار گرفت. مریم عبدالله‌پور در بخش بهترین ورزشکار جوان آسیا، ساره جوانمردی در بخش بهترین ورزشکار زن و مهدی اولاد نیز در بخش بهترین ورزشکار مرد، جزو نامزدها بودند که این جوایز به‌ترتیب به ورزشکارانی از هند، ازبکستان و چین رسید.


ابراهیمی در تیم هفته قطر
نشریه «استاد الدوحه» قطر با اتمام مسابقات هفته نهم لیگ ستارگان به معرفی بهترین‌های هفته گذشته در قالب تیم منتخب پرداخت و امید ابراهیمی هافبک ملی‌پوش کشورمان با درخشش به همراه الشمال و به ثمر رساندن یک گل برای این تیم، در این هفته در میان 11 فوتبالیست برتر لیگ ستارگان قرار گرفت. جالب اینکه وراتی ستاره سابق تیم ملی ایتالیا که در این فصل برای العربی بازی می‌کند نیز در خط میانی در کنار ابراهیمی قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی