واکنش داور ایرانی تیروکمان، برای کاندیداتوری داور سال دنیا

نصیری‌نژاد: خوشحالم از این انتخاب

مهری رنجبر
خبر‌نگار


برای اولین بار اسم داور ایرانی تیراندازی با کمان، کاندیدای بهترین داور سال 2023 دنیا شد.
فدراسیون جهانی اسامی برترین کاندیداهای سال 2023 بخش‌های مختلف را اعلام کرد که اسم حسین نصیری‌نژاد از ایران جزو سه کاندیدای بهترین داور تیراندازی با کمان سال 2023 دیده می‌شود. اتفاقی که برای اولین بار افتاده است. حسین نصیری‌نژاد رئیس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا که از کاندیداتوری‌اش حسابی غافلگیر شده: «من از این انتخاب خوشحال شدم. چرا که برای اولین بار یک ایرانی بین کاندیداهای برترین‌های سال قرار گرفته است.»
او معتقد است شانس زیادی برای انتخاب دارد: «من و دو داور دیگر یکی اهل جمهوری چک و دیگری از قاره امریکا کاندیدای بهترین داور سال 2023 شده‌ایم که هر سه نفر سال آینده در بازی‌های المپیک 2024 پاریس قضاوت می‌کنیم. من نمی‌دانم چه می‌شود، اما حس می‌کنم رقابت برای بهترین دنیا بین من و داور قاره امریکاست. البته من به خاطر اینکه رئیس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا هستم و کارهای مثبتی انجام داده‌ام، شانس زیادی دارم. حالا باید صبر کنیم تا 19 آذرماه که رأی‌گیری تمام می‌شود، ببینیم چه می‌شود.»
نصیری‌نژاد فکرش را هم نمی‌کرد اسمش در لیست کاندیداها قرار بگیرد: «من اصلاً انتظار نداشتم. چرا که داوران سطح بالای زیادی در دنیا فعال هستند. البته در 2 سال اخیر مسابقات زیادی به من دادند و فعالیت داشتم و فینال قهرمانی جهان مکزیک و شانگهای را قضاوت کردم و حتی مشکلی پیش آمد که با استفاده از قانون جدید رفع کردم. من در آزمون فدراسیون جهانی برای به‌روزسانی داوران از 100، 100 زدم. شاید بابت همین عملکردم، من کاندیدای بهترین‌ها شده‌ام.»
رئیس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا معتقد است ایرانی‌ها خودشان را دست‌کم نگیرند: «من می‌خواستم بگویم بچه‌های ایران توانایی خیلی بالایی دارند، در همه عرصه‌های  ورزشی و غیر ورزشی، نباید خودمان را دست‌کم بگیریم. نباید از دیپلماسی ورزش غافل شویم. یکی از دلایل موفقیت من، ارتباط است. من سال 2005 وارد دنیای داوری شدم، اولین داور خاورمیانه تیراندازی با کمان بودم و بقیه داوران از جنوب شرق آسیا، اما امروز ایران در داوری تیروکمان قطب اول دنیاست. آن هم به خاطر تعداد داوران قاره‌ای، درست مثل امریکا که تعداد تیراندازان و کماندارانش شاید 15 برابر ما باشد و تجهیزات تولید کمان دارند. این نشان دهنده توانمندی ما ایرانی‌هاست. حالا نه تنها من که دو داور زن تیروکمان هم قرار است در المپیک قضاوت کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی