صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

73 درصد اسرائیلی‌ها از بی‌بی حمایت نمی‌کنند

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، مقبولیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی به پایین‌ترین حد خود رسیده و تنها ۲۷ درصد اسرائیلی‌ها از نتانیاهو حمایت می‌کنند. به گزارش ایرنا، یک نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه صهیونیستی «معاریو» که در ۱۵ و ۱۶ نوامبر (۲۴ و ۲۵ آبان) و پیش از برقراری آتش‌بس غزه انجام شده (و نتیجه آن تازه اعلام شد) نشان داد که ۵۲ درصد افراد نظرسنجی شده، «بنی گانتس» را گزینه مناسب برای نخست‌وزیری می‌دانند و تنها ۲۷ درصد «بنیامین نتانیاهو» را فرد مناسب اعلام کرده‌اند؛ ۲۱ درصد نیز اعلام کرده‌اند که نظری در این‌باره ندارند.
حتی ۲۶ درصد هم‌حزبی‌های نتانیاهو نیز گانتس را فرد مناسب برای نخست‌وزیری معرفی کرده‌اند و ۵۶ درصد از هم‌حزبی‌های نتانیاهو نیز وی را فرد مناسب برای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی دانسته‌اند. ۱۸ درصد اعلام کرده‌اند که نظری ندارند. این در حالی است که ۹۸ درصد هم‌حزبی‌های گانتس از نخست‌وزیری وی حمایت کرده‌اند و فقط ۲ درصد اعلام کرده‌اند که نظری ندارند. در میان هواداران حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید»، گانتس از محبوبیت ۸۵ درصدی برخوردار بوده و فقط یک درصد از اعضای این حزب از نتانیاهو حمایت کرده‌اند.
براساس نظرسنجی روزنامه صهیونیستی معاریو، ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی که در انتخابات نوامبر سال گذشته ۶۴ کرسی به دست آورد، در صورت برگزاری انتخابات جدید فقط ۴۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان) را به دست خواهد آورد. این در حالی است که براساس این نظرسنجی، ائتلاف موسوم به «تغییر» به همراه احزاب عرب «حداش-تعال»، خواهد توانست ۷۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی را به دست آورد. براساس نظرسنجی معاریو، حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» که در انتخابات گذشته، تنها ۱۲ کرسی را تصاحب کرد با کسب ۴۳ کرسی بیشترین آرا را در میان احزاب رژیم صهیونیستی و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که در انتخابات سال گذشته ۳۲ کرسی را کسب کرد، اکنون فقط ۱۸ کرسی را به دست می‌آورد. براساس نظرسنجی معاریو، دو حزب «کارگر» و «صهیونیسم دینی» در انتخابات آینده نخواهند توانست حدنصاب لازم برای داشتن کرسی در کنست را کسب کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی