از گوشه و کنار ایران

2 کشته در تصادف زنجیره‌ای تبریز
تصادف زنجیره‌ای 4 خودرو و موتورسیکلت در تبریز 2 کشته برجاگذاشت.
وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در تشریح این حادثه مرگبار گفت: ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه جمعه‌شب گزارش تصادف زنجیره‌ای بین خودروهای تریلی، سمند با پراید و موتورسیکلت در اتوبان کسایی تبریز بعد از پل طبیعت (محدوده مارالان) به طرف آذرشهر به دیسپچ مرکز پیام اورژانس استان اعلام شد وبلافاصله کارشناسان اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: در این حادثه دو نفر کشته و چهار نفر هم مصدوم شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند و علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

پایان فرار یک هفته‌ای مرد همسرکش
 مرد خشمگین که در یک درگیری خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی، رئیس‌پلیس آگاهی البرز با‌اعلام این خبر گفت: ۲۸آبان خبری مبنی‌بر قتل زنی میانسال در منطقه کیانمهر کرج به مرکز پیام پلیس آگاهی اعلام و بلافاصله عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه کارآگاهان حکایت از این داشت که در پی درگیری یک زوج میانسال در منطقه کیانمهر کرج، مرد خانواده با یک جسم سخت به سر همسرش ضربه وارد کرده و منجربه قتل او شده است.
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی، قاتل که پس از قتل متواری شده بود در مخفیگاهش دستگیر شد و در تحقیقات تکمیلی ضمن اعتراف به قتل همسرش، علت این حادثه را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

تصادف مینی‌بوس حامل کارگران در هشتگرد

برخورد مینی‌بوس حامل کارگران با گاردریل در محور هشتگرد به نظرآباد 24 مصدوم برجا گذاشت.
صبح شنبه ۴ آذر یک دستگاه مینی‌بوس در حال انتقال کارگران به محل کارشان بود که در جاده هشتگرد به نظرآباد بر اثر برخورد با گاردریل واژگون شد. احمد مهدوی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: از مجموع ۲۴ مجروح زن ومرد، ۱۲ نفر از مصدومان به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) و ۱۲ نفر هم به بیمارستان امام‌حسن(ع) منتقل شدند.
تحقیقات برای علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است.
 
شناسایی هویت کارگر جانباخته در مترو شیراز
هویت کارگری که در جریان حادثه خاک‌برداری تونل فرعی پروژه خط ۲ قطار شهری شیراز جان باخت، مشخص شد.
 «وحید محمودی» حدوداً ۳۵ساله کارگر متخصص پروژه خط ۲ قطار شهری شیراز بود که روز یکشنبه ۲۸ آبان در حادثه ریزش آوار یکی از تونل‌های فرعی حین عملیات خاک‌برداری، جان باخت. وی از کارگران پیمانکاری بود که مسئولیت اجرایی داشت. محمودی اهل روستای امیرآباد واقع در دهستان کوهمره سرخی در حاشیه شهر شیراز بود که به‌دلیل شدت جراحات وارده در محل حادثه جان سپرد.

دستگیری سارقان مسلح چابهار
باند ۶ نفره سارقان مسلح که با تیراندازی به مردم موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه آنها را سرقت می‌کردند از سوی پلیس چابهار دستگیر شدند.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی‌سیستان وبلوچستان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه که باعث رعب و وحشت میان شهروندان در سطح شهرستان چابهار شده بود، موضوع دستگیری سارق  یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی‌شهرستان قرار گرفت.
 این مقام ارشد انتظامی‌تصریح کرد: در این رابطه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با کار شبانه‌روزی و اقدامات فنی صورت‌گرفته با تحقیقات میدانی و رصد‌های اطلاعاتی هویت ۶ سارق هم‌دست را مشخص و آنها را طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند و در مخفیگاه این متهمان یک قبضه سلاح وینچستر به همراه مهمات مربوطه، یک دستگاه خودرو سواری و همچنین تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی نیز کشف شد.
 سردار جلیلیان بااشاره به اعتراف متهمان به ۲۲ فقره سرقت مسلحانه تاکنون، از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را درخصوص پیشگیری از سرقت، جدی گرفته و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
سارق رمز ارزها آشنا بود
فردی که ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون رمز ارز سرقت کرده بود دستگیر شد.سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی‌شهرستان نیشابور گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی‌بر سرقت ‏ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش، ‎‎ پیگیری موضوع در دستور کار تیمی‌از کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی ناشناس با دستیابی به رمز‌های عبور کیف پول وی، مبلغ ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از یک نوع رمز ارز دیجیتال سرقت کرده و به حسابی ناشناس انتقال داده است. با بررسی سرنخ‌های دیجیتالی عامل برداشت‌های غیرمجاز که یکی از نزدیکان شاکی پرونده بود شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی‌شهرستان نیشابور گفت: شهروندان قبل از ورود به بازار رمز‌ارز‌ها علم و دانش خود را افزایش داده و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار به‌هیچ عنوان اطلاعات محرمانه خود را از جمله اطلاعات هویتی، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری دیجیتال و... را در اختیار دیگران قرار ندهند.

جستجو
آرشیو تاریخی