فرماندار ازنا:

کوهنوردان جانباخته مجوز نداشتند

گروه حوادث/فرماندار ازنا پس از حادثه مرگ 5 کوهنورد در ارتفاعات سن‌بران گفت: این گروه کوهنوردی بدون مجوز و هماهنگی با هیأت کوهنوردی وارد منطقه شده بودند.

محمدرضا فاتحی با بیان اینکه پیکر این کوهنوردان در شهرستان تشییع خواهد شد گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، محدودیت‌هایی برای حضور کوهنوردان در منطقه لحاظ شده تا افراد بدون مجوز اقدام به صعود نکنند.
رضوان سلماسی رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیز از انتقال اجساد دو کوهنورد ملایری که در ارتفاعات سن‌بران زیر بهمن جان باختند خبر داد.
وی با بیان اینکه این کوهنوردان به صورت آزاد به ارتفاعات سِن‌بران ازنا رفته بودند، گفت: این افراد به‌صورت باشگاهی از سوی همدان اعزام نشده بودند اما شاید از طرف باشگاهی از لرستان یا بروجرد و درود به ارتفاعات رفته بودند که اطلاع دقیقی از آن نداریم. این افراد پس از صعود به قله، در راه برگشت وارد دهلیزی شدند که بهمن داشته و گرفتار شدند. پس ازوقوع این حادثه، تیم هلال احمر لرستان وارد منطقه شد و چهارنفر از افراد آسیب‌دیده تیم را برای درمان به بیمارستان منتقل و از پنج نفر گرفتار در زیر بهمن نیز پیکر بی‌جان دو نفر را جمعه شب از زیر بهمن خارج کردند و اجساد سه کوهنورد دیگرصبح شنبه از زیر برف خارج شد.
سلماسی با بیان اینکه در این تیم ۹ نفره دو کوهنورد ملایری هم حضور داشتند که جان باختند، یادآور شد: تا بعدازظهر شنبه پیکر این کوهنوردان از منطقه به داخل شهر منتقل و در صورت صدور مجوز از سوی پزشکی قانونی و اجازه انتقال و دفن، اجساد به شهرستان‌های خودشان منتقل خواهد شد.
 یک تیم ۹ نفره روزجمعه ۳ آذر با وجود هشدارهای اداره‌کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر مساعد نبودن شرایط صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سن‌بران صعود کردند اما در راه برگشت درگیر بهمن شدند و 5 نفرجان باختند. میرحسین دهقانی و کیارش لشنی از دورود، جواد نصراللهی از شهرستان بروجرد، جواد نجفی و حامد حسینی از شهرستان ملایر کوهنوردان جان‌باخته این حادثه بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی