بازداشت رئیس بیمارستان شفا

رئیس بیمارستان شفا در شمال غزه، بعد از طرح انتقاداتی به رژیم صهیونیستی بازداشت شد.
به گزارش المیادین، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه، محمد ابوسلمیه رئیس بیمارستان شفا و یک پزشک جراح دیگر را بازداشت کردند.
بنا بر گزارش روزنامه جروزالم پست، بازداشت محمد ابوسلمیه پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به انتشار فیلم‌هایی کرد که در آنها دو گروگان صهیونیست به همراه نیروهای حماس در حال عبور از یکی از راهروهای این بیمارستان دیده می‌شدند.
در پی انتشار این فیلم‌ها حماس دیگر بار اتهاماتی را که رژیم صهیونیستی به این نیروها بابت استفاده از مراکز درمانی به عنوان پوشش فعالیت‌های نظامی وارد می‌کند، رد کرد.
محمد ابوسلمیه نیز به عنوان رئیس بیمارستان شفا این اتهامات را رد و اعلام کرد، هیچ گونه فعالیت نظامی در داخل این بیمارستان یا زیر آن انجام نمی‌شود.
رئیس بیمارستان شفا همچنین در طول چهارهفته‌ای که از جنگ غزه می‌گذرد، بارها خشونت ارتش رژیم صهیونیستی را به‌خاطر اقدامات جنایتکارانه‌اش محکوم کرده بود.
در پی دستگیری محمد ابوسلمیه، حماس به این رخداد واکنش نشان داد و این اقدام را اقدامی «حقیرانه و بدون رعایت احساسات انسانی و اخلاقی» توصیف کرد. حماس همچنین از نهادهای بین‌المللی از حمله صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت خواست تا برای آزادی ابوسلمیه تلاش کنند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲