صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اعضای ارشد کابینه در جمع دانشجویان بسیجی

مسئولان بسیج‌های دانشجویی شرکت‌‌کننده در همایش «پیشگامان رهایی»، روز پنجشنبه میزبان رئیس جمهور و معاون اول او بودند و سپس دیروز متناسب با رشته‌های خود در ۱۳ گروه تقسیم بندی شده و جلسات تخصصی با وزرا و مسئولان مرتبط برگزار کردند.
آیت الله رئیسی با حضور در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی که در حرم امام خمینی (ره)‌برگزار شد، بسیج را یک تفکر و گفتمان و احساس مسئولیت نسبت به امروز و آینده داشتن توصیف و تصریح کرد: هر جا که تفکر بسیجی در هر لباسی از دانشجو تا طلبه تا یک شهروند عادی وارد شد، آنجا متحول شد. دکتر رئیسی به الهام گرفتن نیروهای مقاومت از آموزه‌های انقلاب اسلامی و مقاومت لبنان اشاره و خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین نیز پس از چند مرحله انتفاضه و انقلاب سنگ حالا جنگ سنگ را تبدیل به جنگ موشک کرده‌اند و به جایی رسیده‌اند که احساس کردند می‌توانند رژیم صهیونیستی را شکست دهند. وی افزود: امروز برخی به دنبال یافتن رد حضور نیروهای سپاهی در شکل‌گیری نیروهای مقاومت در یمن می‌گردند، در حالی که هسته‌های مقاومت در کشورهای مختلف  برآمده از متن مردم خود این کشورها هستند.

قدرت حل مسأله در کشور زیاد است
پس از رئیس جمهور، معاون اول او نیز  با حضور در جمع مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور به تشریح اقدامات دولت در دو سال گذشته و تبیین ظرفیت‌های اساسی اقتصادی کشور برای رشد و پیشرفت پرداخت. مخبر در این نشست تأکید کرد: توقع دولت از بسیج دانشجویی و جامعه دانشگاهی برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود رصد ظرفیت‌ها، تشخیص مسائل و ارائه راه‌حل‌ها به دولت است.
وی در ادامه به تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت پرداخت و کاهش رشد تورم، افزایش میانگین رشد تولید و افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت را از جمله اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: با وجود مسائل و مشکلات در کشور اما ظرفیت‌ها، موفقیت‌ها و قدرت حل مسأله در کشور فوق‌العاده زیاد است. در این زمینه باید همانند دیگر صحنه‌های انقلاب اسلامی مردم را به عرصه اقتصاد نیز وارد کرد که این مهم و سازماندهی مردم در بخش اقتصادی با کمک بسیج امکانپذیر است.

جستجو
آرشیو تاریخی