صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و هفت - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کرمانشاه سرعت می‌گیرد

کرمانشاه- معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سفر به کرمانشاه با اعلام اینکه از محل دور اول سفر ریاست‌جمهوری به کرمانشاه 7 هزار میلیارد تومان اعتبار به این استان تزریق شده است، گفت: تکمیل طرح‌های اصلی و عمرانی کرمانشاه با تزریق این اعتبار سرعت خواهد گرفت.
«محسن منصوری» با اشاره به اینکه راه‌آهن کرمانشاه تکمیل‌کننده کریدور شرقی و غربی کشور است و در اولویت پیگیری قرار دارد، اظهار داشت: این طرح سال 96 افتتاح شده اما در برخی گلوگاه‌ها به دلیل عدم رعایت ملاحظات فنی حرکت قطار‌ها کند شده به همین دلیل برای اصلاح نواقص فنی نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.
منصوری با اشاره به نقش مهم کرمانشاه و مرز خسروی در استقبال از زائران اربعین گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی از نظر حمل بار و مسافر، اقتصادی و گردشگری با موضوعیت اربعین بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر 15 هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل این طرح در دو فاز تعریف شده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح شامل خط آهن کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب است که تأمین اعتبار آن در حال پیگیری است. این طرح به حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از این رو بخشی از اعتبار آن از محل سفر رئیس جمهور و بخشی از محل اعطای مجوزهای خاص تأمین می‌شود.
وی با اشاره به منبع تأمین اعتبار مجوزهای خاص عنوان کرد: در حال حاضر برای پروژه‌های حمل و نقل ریلی مجوز صادر شده که از طریق تهاتر نفت و صندوق ارزی تأمین اعتبار شوند. همچنین استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم در دستور کار قرار گرفته است.
 وی با اشاره به پیشرفت 20 درصدی بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این طرح و تجهیز آن حدود 4 هزار میلیارد تومان است. بخش اول اعتبارات این طرح از محل دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان و بخش دوم از محل مولدسازی تأمین می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی