صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ورزش ایران

امروز و فردا؛ هفته یازدهم لیگ برتر
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا با برگزاری چهار مسابقه آغاز می‌شود. در تنها بازی امروز، استقلال خوزستان از ساعت 16:45 در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف سپاهان می‌رود. این درحالی است که شاگردان سیروس پورموسوی بردی در لیگ‌برتر نداشته‌اند و حالا هم به نظر می‌رسد در غیاب سرمربی شان که محروم است، کار سختی برابر شاگردان ژوزه مورایس خواهند داشت. درسه بازی جمعه هم که از ساعت 15 آغاز می‌شوند، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان پیکان است تا خودروسازان اولین بازی خود با هدایت رضا عنایتی را تجربه کنند. در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، هوادار با ملوان دیدار می‌کند تا شاهد رویارویی دو هافبک دفاعی سابق استقلال و پرسپولیس یعنی محمود فکری و مهدی تارتار با هم باشیم. مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای این شهر با صنعت نفت مسابقه می‌دهد و باید دید آبادانی‌ها نتایج ضعیف گذشته را جبران می‌کنند یا مس در خانه‌اش پیروز می‌شود.


باشگاه پرسپولیس ۶۰ ساله شد
باشگاه پرسپولیس دیروز 60 ساله شد و رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس این روز را یادآوری کرده است. باشگاه پرسپولیس در آذرماه ۱۳۴۲ در حالی تأسیس شد که در آن زمان تأسیسات آن منحصر به بولینگ، ورزش‌های بدنی، یک زمین بسکتبال و یک زمین والیبال در محوطه باز بود ولی در نهایت در فراز و فرودهای تاریخی، فوتبال و هواداران به همه چیز پرسپولیس بدل شدند. حضور جدی پرسپولیس در عرصه فوتبال نیز به سال ۱۳۴۶ بازمی‌گردد و تاریخ نگاری فعالیت‌های این باشگاه از آن زمان آغاز شد. هرچند فعالیت فوتبالی پرسپولیس نه به شکل جدی و در سطح دسته‌جات فوتبال تهران به سال‌های قبل‌تر از این زمان باز می‌گردد.


شکایت سپاهان و سلمانی رد شد
کمیته استیناف فدراسیون فوتبال آرای جدید خود را صادر کرد که در یکی از آنها و پس از استیناف خواهی باشگاه سپاهان نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که حکم بر برائت رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داده بود، اعلام کرد تخلفی درباره درویش احراز نشده است و رأی صادره قطعی است. همچنین کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با توجه به شکایت یاسین سلمانی از باشگاه سپاهان، نسبت به دعوی خواهان به میزان 9 میلیارد و 200 میلیون ریال قرار رد صادر کرد و شکایت این بازیکن هم از تیم سابق رد شد.


برد وفایی در اسنوکر انگلستان
حسین وفایی در رقابت‌های اسنوکر بریتانیا با شکست حریف خود به دور چهارم این مسابقات راه پیدا کرد. این مسابقات در سالن مورنینگ ساید آرنا در شهر لستر انگلستان برگزار می‌شود که وفایی در دور سوم مرحله انتخابی آن موفق شد مارتین ا دونیل را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد و به دور بعدی مسابقات راه پیدا کند. او با این پیروزی باید در دور چهارم امروز ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران به مصاف اسکات دونالدسون برود.


پست جدید ثریا آقایی
ثریا آقایی، ملی‌پوش بدمینتون ایران به عضویت شورای اعزام کمیته ملی المپیک منصوب شد. نماینده بدمینتون ایران در المپیک 2020 توکیو عضو این شورا شد و بر اساس آن آقایی باید در جلسات شورا حضور مستمر داشته باشد تا درخصوص بررسی و انتخاب افراد واجد صلاحیت جهت اعزام‌های برون مرزی مرتبط با اهداف و برنامه‌های کمیته ملی المپیک همکاری کند.
 

دعوت داورزنی به شورای لیگ ملت‌ها
فدراسیون جهانی والیبال محمدرضا داورزنی را برای حضور در شورای لیگ ملت‌ها به سوئیس دعوت کرد. درحالی‌که محمدرضا داورزنی 29 آبان ماه دوره چهارساله ریاستش در فدراسیون والیبال تمام شده و سه روزی است به فدراسیون نمی‌رود، بخاطر عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی با دعوت فابیو آزودو دبیرکل فدراسیون جهانی والیبال FIVB برای جلسه 29 آذرماه شورای لیگ ملت‌ها در سوئیس دعوت شد. دراین نشست قرار است در خصوص تغییر فرمت برگزاری، بررسی پیشنهادات و شرایط میزبان‌ها و امور مربوط به این رقابت‌ها به خاطر المپیک 2024 بحث و تصمیم‌گیری شود. مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2024 آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران و جامانده‌هاست. در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 5تیم طبق رنکینگ سهمیه المپیک پاریس 2024 را می‌گیرند.


هاکان هشتم آذر برمی‌گردد
هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی بسکتبال هشتم آذرماه به تهران برمی‌گردد. او که تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده با فدراسیون ایران قرارداد دارد هفته آینده به تهران می‌آید تا درباره نحوه ادامه همکاری خود با جواد داوری رئیس فدراسیون نشستی برگزار کند. این سرمربی، تیم ملی را باید برای حضور در پنجره اول کاپ آسیا آماده کند. بنابراین با حضور در تهران می‌تواند شرایط تیم‌های لیگ برتری و عملکرد ملی‌پوشان را زیرنظر بگیرد واگر استعداد جدیدی را هم شناسایی کرد زیر نظر گرفته تا دراولین اردو دعوت کند. قرار است او در این سفر کلاس‌هایی را جهت دانش‌افزایی در رشته بسکتبال نیز برگزار کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی