صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و پنج - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

کاهش محسوس دما در همه استان‌ها
گروه ایران زمین-  بارش باران که از ابتدای هفته، آسمان بیشتر استان‌ها را در بر گرفته و در بسیاری از شهرها سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شده بود همچنان تا پایان امروز ادامه دارد، البته بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد.
«صادق ضیاییان»، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با «ایران» از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: با آنکه اغلب استان‌ها طی این هفته باران را دشت کرده‌اند اما  شدت بارش‌ها در روز‌های پایانی این هفته  در مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و احتمال آب گرفتگی معابر و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیرها در این استان‌ها وجود دارد.
وی  با اشاره به حرکت بارش‌ها به سمت استان‌های غربی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی امروز ( چهارشنبه) در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز سبب  بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش خواهد شد.

تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری مشکلات هرمز
بندرعباس- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به تأکید رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه به جزیره هرمز ، کارگروه ویژه‌ای از سوی استاندار برای پیگیری مسائل و مشکلات این جزیره تعیین شد.
«احسان کامرانی»، افزود: با پیگیری‌های نماینده عالی دولت در استان، اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکلات مردم ساکن در جزیره هرمز در دستورکار قرار گرفته که نیازمند استمرار است.
معاون استاندار هرمزگان افزود: از آنجایی که توسعه فعالیت‌های سالم گردشگری زمینه‌ساز رونق  اقتصادی در جزیره  می شود ضروری است زیرساخت‌های گردشگری متناسب با روند افزایشی حضور گردشگران با جذب سرمایه‌گذاری و پیوست فرهنگی تقویت شود.
وی سازماندهی و شناسنامه‌دار شدن تورهای گردشگری با هدف جلوگیری از بروز هرگونه ناهنجاری  را ضروری عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه فرهنگی و اجتماعی  باید اقدامات ملموس‌تری را برای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در این جزیره و بهره‌مندی مردم و گردشگران از برنامه‌های فاخر در دستورکار قرار دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی