حوادث جهان

مرگ 13 نفر در بولیوی بر اثر گرما
دولت بولیوی اعلام کرد که ۱۳ نفر در روزهای اخیر بر اثر گرمازدگی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش یورونیوز، مقامات هواشناسی از افزایش دمای بی‌سابقه در این کشور خبر داده‌اند و «ماریا رنه کاسترو» وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که همه قربانیان از بیماری‌هایی همچون دیابت یا فشار خون رنج می‌بردند. کم‌آبی شدید دلیل مرگ این افراد بوده است.
سازمان هواشناسی بولیوی از ثبت رکورد گرما در حداقل ۱۵ شهر این کشور خبر داد که در برخی مناطق بین ۳۶ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.علاوه‌بر گرما، دود قابل‌توجهی از آتش‌سوزی‌های جنگلی بخش‌هایی از شمال‌شرق و غرب بولیوی را نیز در بر گرفته که هنوز تحت کنترل قرار نگرفته‌اند.
افزایش دما با سوزاندن جنگل‌ها و مراتع تشدید می‌شود؛ عملی که برای گسترش مناطق کشاورزی انجام می‌شود.
براساس آخرین گزارش وزارت محیط‌زیست بولیوی، شعله‌های آتش امسال ۲.۹ میلیون هکتار از جمله دو میلیون هکتار بوته‌زار و علفزار و ۹۳۵ هزار هکتار جنگل را سوزانده است.

فرو رفتن 2 مینی‌بوس در رودخانه یخی
دو مینی‌بوس پر از مسافر که در حال عبور از رودخانه یخ‌بسته لنا در سیبری بودند ناگهان بر اثر شکستن یخ‌ها به رودخانه فرو رفتند. یخ روی رودخانه تحمل وزن مینی‌بوس‌ها را نداشت. مسافران به‌سرعت
مینی بوس‌ها را ترک کردند و کسی آسیب ندید. آنها توسط یک هاورکرافت که در حال عبور از محل بود نجات یافتند.

کارگران محبوس در تونل هند زنده هستند
 نیروهای امدادی هند 10 روز پس از ریزش تونل برای اولین‌بار موفق شدند با ارسال دوربینی به داخل تونل فروریخته، ۴۱ کارگر ساختمانی را ببینند که در آنجا محبوس شده‌اند.
 به گزارش بی‌بی‌سی، این کارگران چند روز پیش بر اثر ریزش بخشی از تونل در فاصله ۲۰۰متری از دهانه آن، محبوس شده‌اند ولی به گفته مقامات هند، همه آنها سالم هستند.
اکنون در فیلم‌های ویدیویی، مردان محبوس در تونل کلاه‌های کارشان را مقابل دوربین تکان می‌دهند. لوله جدید فرصتی ایجاد کرده تا اولین محموله‌های غذای گرم برای این مردان ارسال شود. تاکنون، تأمین غذا و هوا بااستفاده از یک لوله کوچکتر اکسیژن انجام می‌پذیرفت.
نیروهای امدادی اکنون در حال حفاری در پنج نقطه مختلف هستند تا راه خود را به سمت کارگران محبوس، باز کنند.
 این کارگران در داخل تونلی در «اوتاراکند» در منطقه هیمالیا گیر افتاده‌اند. آنها در حال ساخت این تونل بودند که دچار این حادثه شدند.
 
ثبت بلندترین کلاه‌گیس جهان در گینس

یک زن نیجریه‌ای ۱۱ روز را صرف ساخت یک کلاه‌گیس دست‌ساز ۳۵۰ متری کرد. این کلاه‌گیس به‌عنوان طولانی‌ترین کلاه‌گیس جهان در گینس ثبت شد. هلن ویلیامز، کلاه‌گیس‌ساز حرفه‌ای، با ساختن یک کلاه‌گیس بسیار بلند، آن را به‌عنوان طولانی‌ترین کلاه‌گیس دست‌ساز جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.
ویلیامز گفت که از ۱۰۰۰ دسته مو، ۱۲ قوطی اسپری مو، ۳۵ بسته چسب‌ مو و ۶۲۵۰ گیره مو برای ساخت این اثر استفاده کرده است. همچنین او به رکوردهای جهانی گینس گفت: «پیدا کردن مواد لازم برای ساخت بلندترین کلاه‌گیس جهان کار آسانی نبود و تجربه شخصی من به‌عنوان یک کلاه‌گیس‌ساز در این امر بسیار کمکم کرد. من تا کنون به صدها هنرآموز آموزش داده‌ام و هزاران کلاه‌گیس ساخته‌ام.» او برای ساخت این کلاه‌گیس تقریباً ۲۵۰۰ دلار هزینه کرده است.

کشتی گرفتن با مار

یک جوان که علاقه زیادی به حیات‌وحش و جانوران دارد، به‌دلیل کشتی گرفتن با یک مار خطرناک و بزرگ خبرساز شده است.
مایک هولستن که کارشناس یک باغ‌وحش در میامی در امریکاست، هر روز با انواع جانوران سر و کار دارد و هیچ ترسی از خطرناک‌ترین آنها ندارد. او به‌دلیل این علاقه و زندگی‌اش با حیوانات، خود را «تارزان واقعی» می‌خواند. هولستن روحیه نیکوکارانه‌ای هم دارد و تلاش می‌کند از مهارتش در تعامل با حیوانات خطرناک، برای کارهای خیریه پول جمع کند. به‌تازگی یک ویدیوی عجیب از کشتی‌گرفتن و بغل‌کردن یک مار آناکوندا از سوی او همه‌گیر شده که این جوان را حسابی معروف کرده است. آناکوندا گاهی تا 10متر طول دارد و یکی از خطرناک‌ترین موجودات دنیاست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی