صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

گزارش قرارداد تراکتوری‌ها در کمیته انضباطی
دفاعیات استقلال پذیرفته نشد
کارگروه نظارت بر قراردادها پس از اینکه ایراداتی را به سپاهان و پرسپولیس وارد کرد و با رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، امتیازهایی از آنها کم شد، پرونده تیم‌های دیگر مثل استقلال و تراکتور را هم مورد بررسی قرار داد. به گزارش فارس، کارگروه نظارت بر قراردادها موضوع قرارداد گوستاوو بلانکو، کوین یامگا و محمدرضا خالدآبادی بازیکنان و همچنین مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال را مطرح کرد و این باشگاه نیز توضیحات خود را ارائه داد.
 با این حال، باقی ماندن ابهامات باعث شد باشگاه استقلال یک بار دیگر دفاعیات جدیدتری ارائه کند که این بار نیز مورد قبول کارگروه نظارت بر قراردادها واقع نشد. به این ترتیب کارگروه نظارت بر قراردادها، تصمیم به ارجاع پرونده به کمیته انضباطی گرفته است تا درباره آنها تصمیم‌گیری و رأی صادر شود. البته فرشید سمیعی، عضو هیأت‌مدیره استقلال و سخنگوی این باشگاه درباره تشکیل پرونده برای این تیم به ایسنا گفت: «طبق استعلامی که از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گرفته‌ایم، هیچ گزارشی بابت استقلال به این کمیته نرفته و تنها پرونده‌ای که در یک هفته اخیر در کمیته انضباطی بوده، پرونده مالیات دو مربی خارجی پرسپولیس است که در فرایند رسیدگی است. خیال هواداران راحت باشد. استقلال هیچ تخلفی نکرده است.»
 ضمن اینکه رضا جاودانی، عضو و معاون کمیته انضباطی نیز اعلام کرد که هنوز پرونده‌ای در ارتباط با استقلال به این کمیته ارجاع نشده است.
 گفتنی است، کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ مدتی قبل پرونده‌های تراکتور را هم بررسی و در گزارشی به کمیته انضباطی اعلام کرد، این باشگاه مالیات شش بازیکن و مربیان خارجی خود را برعهده گرفته و این امر ایراد دارد. اعضای کمیته انضباطی نیز جلسه‌ای را با مدیران تراکتور تشکیل دادند و به آنها اعلام کردند که هیچ باشگاهی حق چنین کاری را ندارد و مالیات خارجی‌ها باید توسط خودشان پرداخت شود. پس از این اتفاق باشگاه تراکتور قرارداد این شش عضو را اصلاح کرده و مالیات را به خودشان واگذار کرد. برهمین اساس کارگروه نظارت نیز گزارش اصلاح قرارداد تراکتوری‌ها را به کمیته انضباطی ارائه کرده و اکنون تصمیم‌گیری در مورد این باشگاه بر عهده این کمیته است.

پارگی رباط گاوی تأیید شد


بازی اسپانیا و گرجستان در مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا که با برتری 3-1 ماتادورها به پایان رسید، با یک اتفاق تلخ برای اسپانیایی ها نیز همراه شد و گاوی ستاره جوان این تیم و کاتالان ها پس از مصدومیت با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد. پس از این اتفاق، باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای پارگی رباط صلیبی گاوی را تأیید و اعلام کرد که این هافبک 19 ساله از ناحیه مینیسک هم دچار مصدومیت شده است. با این مصدومیت، گاوی حدود 7 تا 9 ماه دور از میادین خواهد بود.  این یعنی رؤیای یورو 2024 و المپیک پاریس برای گاوی تمام شده به حساب می آید. مصدومیت گاوی در بازی اسپانیا برابر گرجستان، رختکن اسپانیا را هم در شوک فرو برد و هم تیمی‌های او از بارسلونا و حتی رقبایش در رئال مادرید ناراحت بودند. تمامی بازیکنان در رختکن سعی کردند در کنار این ستاره بارسلونا باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی