صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

پرورش درخت موز وسط اتوبان

یک مرد میانسال، به‌خاطر اینکه وسط اتوبانی شلوغ در ژاپن درخت موز کاشته و سال‌ها از آنها مراقبت می‌کرده خبرساز شده است.
این مرد ۵۰ساله ژاپنی، این کار را از حدود سه سال پیش شروع کرده و در تمام این سال‌ها، کسی متوجه وجود این درخت‌های موز نشده بود. جالب این است که این درخت‌ها وسط یک بزرگراه خیلی شلوغ کاشته شده بودند و مرد میانسال هر روز دو بار به این درخت‌ها آب می‌داد. با این حال سرانجام مسئولان شهری متوجه ماجرا شدند و او را گرفتند و مجبورش کردند درخت‌ها را قطع کند.پرونده این مرد حسابی سر و صدا به راه انداخت و قطع درخت‌ها با حضور گسترده رسانه‌ها انجام شد. او با چشمانی اشکبار به خبرنگاران گفته بود که بدون درخت‌ها، احساس تنهایی خواهد کرد.
 
محاکمه خواننده معروف به اتهام کلاهبرداری
دادگاه خواننده مشهور کلمبیایی به اتهام کلاهبرداری مالیاتی در شهر بارسلون برگزار شد.
شکیرا، خواننده مشهور کلمبیایی که لقب «ملکه موسیقی لاتین» را نیز دارد، روز دوشنبه در شهر بارسلون اسپانیا محاکمه شد. دادستان‌ها او را متهم به کلاهبرداری مالیاتی رقمی‌نزدیک به ۱۴.۵ میلیون یورو کرده‌اند و خواستار مجازات بیش از هشت سال زندان برای او شده‌اند.دادگاه این خواننده ۴۶ ساله، از آن رو در بارسلون برگزار می‌شود که شکیرا سال‌ها قبل از جدایی از جرارد پیکه، فوتبالیست معروف مدت‌ها با او در اسپانیا زندگی می‌کرد.

80 هزار خانواده کنیایی در محاصره سیل

معاون رئیس‌جمهور کنیا گفته است که دست‌کم ۸۰ هزار خانوار در سراسر این کشور در هفته گذشته تحت تأثیر بارندگی شدید، سیل و رانش زمین قرار گرفته‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، راه‌آهن کنیا روز شنبه اعلام کرد که سیل و رانش زمین مسیر قطار بین «نایروبی»، پایتخت این کشور و بندر «مومباسا» را بسته است.شرق آفریقا بارندگی‌های شدید مرتبط با پدیده آب‌وهوایی ال نینو را تجربه می‌کند که در اثر آن ده‌ها نفر از جمله حداقل ۴۶ نفر در کنیا کشته شدند. سیل همچنین باعث مرگ و آوارگی مردم در سومالی و اتیوپی شده است. سازمان ملل متحد می‌گوید که چنین بارندگی‌هایی فقط یک بار در قرن به وقوع می‌پیوندد. این در حالی است که این منطقه پیش از این دچار خشکسالی و کم‌بارشی شدید بوده است.
 
بازداشت بازیگر معروف ژاپنی
 بعد از خودکشی والدینش
 بازیگر معروف تئاتر کابوکی (تئاتر سنتی در ژاپن) به اتهام کمک به پدر و مادرش برای خودکشی دستگیر شد.
 «انوسوکه ایچیکاوا»، بازیگر ۴۷ ساله ژاپنی پس از اینکه جسد پدر و مادرش در خانه‌اش در توکیو پیدا شد، به ظن کمک به خودکشی آنها دستگیر شد. بنابر اعلام پلیس، او مادرش را که یک زن ۷۵ ساله بود وادار کرده در خانه‌اش قرص‌های خواب‌آور مصرف کند و بر اثر اعتیاد به مواد روانگردان بمیرد و از این طریق به مرگ او کمک کرده است.
نیروهای پلیس جسد پدر ۷۶ ساله «ایچیکاوا» را که او نیز یک بازیگر تئاتر کابوکی بود به همراه مادر ۷۵ ساله‌اش در خانه‌ او در توکیو پیدا کردند.
 «ایچیکاوا»، در همان روز و در حالی که در خانه‌اش بیهوش شده بود، پیدا و به بیمارستان منتقل شد و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفت. رسانه‌های محلی گزارش دادند که ایچیکاوا پس از انتقادهای شدیدی که با آن مواجه شد، به والدینش از تمایل خود برای خودکشی اطلاع داد، بنابراین هر سه تصمیم گرفتند با هم خودکشی کنند. این بازیگر با پذیرفتن اتهامات به بازرسان گفته که به دنبال والدینم می‌روم و خودم را می‌کشم.
 
دستگیری مادر به خاطر ربودن کودک
 یک مادر کلمبیایی فرزند ۲ساله خود را ربود تا از پدر او اخاذی کند.خبر ربوده شدن این پسر دو ساله خیلی زود منتشر شد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، یک مرد نقاب‌دار به این مادر نزدیک شد و فرزندش را از دستش ربود و فرار کرد. خیلی زود پلیس تحقیقات را شروع کرد و بعد از یک تماس تلفنی، به خانه‌‎ای رفت و کودک را پیدا کرد. افسران پلیس متوجه شدند که رباینده، از آشنایان مادر این پسر بوده و با همکاری او این قربانی را ربوده‌ است.این مادر قصد داشته که از پدر فرزندش ۶۰میلیون پزو به‌عنوان حق آزادی پسرش دریافت کنند. مشخص نیست که آیا این زن و شوهر از هم جدا شده بودند یا نه. بعد از این ماجرا، پسر به پدرش سپرده شده است.
 
حراج کلاه ناپلئون بناپارت

 یک کلاه متعلق به ناپلئون بناپارت، امپراطور سابق فرانسه روز یکشنبه در یک حراجی نزدیک به دو میلیون یورو فروخته شد.
هویت و ملیت فردی که این کلاه را خریداری کرد اعلام نشده است. کلاه ناپلئون بناپارت در حالی به قیمت یک میلیون و ۹۳۲ هزار یورو به فروش رفت که بنگاه حراج «اوسنا» قیمت آن را به مراتب پایین‌تر از این تخمین زده بود. بنگاه حراج «اوسنا» پیش از این قیمت کلاهی را که روز یکشنبه به فروش رفت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار یورو تخمین زده بود. کلاه متعلق به ناپلئون بناپارت در آستانه اکران عمومی‌یک فیلم پرخرج‌هالیوودی درباره امپراطور پیشین فرانسه به حراج گذاشته شد. فیلم «ناپلئون» به کارگردانی ریدلی اسکات، فیلمساز بریتانیایی قرار است از روز چهارشنبه در فرانسه اکران شود.

جستجو
آرشیو تاریخی