صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

جعل مدرک تحصیلی با 150 میلیون تومان

گروه حوادث/ رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری باند 4 نفره جعل مدارک بین‌المللی تحصیلی خبر داد.

سرهنگ ضرغام آذین در مراسم رونمایی از کشفیات و دستاورد پلیس آگاهی در حوزه جعل و کلاهبرداری گفت: باند ۴ نفره جعل مدارک دانشگاهی، با همکاری میان پلیس و حراست‌ دانشگاه‌های کشور شناسایی و منهدم شد و از مخفیگاه این باند بیش از ۲۰۰ مدرک دانشگاهی کشف شد.
وی با بیان اینکه شناسایی این باند به دلیل همکاری خوب حراست‌ دانشگاه‌ها بوده است، گفت: این باند برای هر مدرک ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از افراد درخواست می‌کردند.
آذین با بیان اینکه برخی از افراد مشهور در جامعه (سلبریتی‌ها) اقدام به تبلیغ برای این باند می‌کردند، گفت: برخی از افراد خارجی هم مشتری این باند بودند که مدارک ایرانی سفارش می‌دادند.
وی با بیان اینکه افرادی که تبلیغ فروش مدارک دانشگاهی را انجام می‌دهند جرمشان معاونت در جرم است، بیان کرد: راه تبلیغ، بازاریابی و جذب مشتری این باند فضای مجازی از جمله اینستاگرام، واتساپ و تلگرام بوده است.
آذین با بیان اینکه خرید و فروش و حتی تبلیغ مدارک جعلی دانشگاهی جرم است، گفت: شناسایی و دستگیری باندهای جعل مدارک دانشگاهی همچنان در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد. وی به درخواست هزینه‌های دلاری برای این مدارک جعلی تحصیلی اشاره کرد و توضیح داد: برخی مشتریان این مدارک جعلی  از کشورهای منطقه و همسایگان ایران بوده است. سرهنگ آذین همچنین به کشفیات چهار ماهه اخیر امسال پلیس آگاهی در حوزه کلاهبرداری و جعل سند اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۱۰ باند و ۴۰ متهم دستگیر شدند که ارزش پرونده‌های کشف شده به ۱۰۲ میلیارد تومان می‌رسد.
جستجو
آرشیو تاریخی