دیگه‌چه‌خبر؟

درخواست مقام امریکایی برای افزایش حمله نظامی علیه مقاومت
 خبر اول اینکه، در پی مورد حمله قرار گرفتن نظامیان و پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه توسط نیروهای مقاومت در پاسخ به حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، «مارک اسپر» وزیر دفاع پیشین امریکا گفت که پاسخ نظامی این کشور به حملات این نیروها که ادعا می‌شود نیروهای نیابتی ایران هستند، ناکافی بوده است.
او پیشنهاد اقدامی قدرتمندانه‌تر را نیز درباره نقش ایران درخصوص این حملات مطرح کرد. روزنامه امریکایی واشنگتن اگزمینر در گزارشی نوشته است: «ارتش امریکا در سه مرحله، حملاتی هوایی به تأسیسات مورد استفاده گروه‌های نیابتی انجام داده اما این حملات موجب ایجاد بازدارندگی در قبال این نیروهای نیابتی و منع آنها از تداوم حملات‌شان نشده است. از زمان آخرین حمله امریکا، حملات متعددی از سوی آنها انجام شده است.»
این ادعا در حالی از سوی مقام‌های امریکایی مطرح شده که جمهوری اسلامی بارها مشارکت خود در حملات صورت گرفته علیه پایگاه‌های نظامی امریکا را رد و تصریح کرده این حملات به طور مستقل از سوی گروه های مقاومت صورت گرفته است.

پادشاهی سوئد؛ مرکز مافیای پزشکی
و قاچاق داروی منافقین
 خبر دیگر اینکه، بعد از افشای جزئیاتی از اسامی شرکت‌ها، انجمن‌های پوششی منافقین و مسئولان آن در کشور کانادا توسط رسانه‌های داخلی، خبرگزاری تسنیم به اطلاعاتی از شبکه بزرگ مافیای منافقین دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد بخشی از این شبکه متمرکز بر قاچاق دارو و اقلام بهداشتی است. بنا بر این گزارش، بخش مهمی از این شبکه مافیای دارو در کشور پادشاهی سوئد فعال است و اعضای آن را پزشکانی شکل داده‌اند که سابقه عضویت در این گروهک و حضور در عملیات‌های تروریستی همچون فروغ جاویدان (عملیات مرصاد که منجر به ناکامی و کشته شدن منافقین در خاک ایران شد) را در پرونده دارند.
وظیفه این شبکه بیشتر در حوزه مالی و پشتیبانی از گروهک منافقین است و به‌صورت تخصصی در زمینه تهیه اقلام و مایحتاج آنها خصوصاً بخش پزشکی فعال هستند، به‌عنوان مثال بر اساس این اطلاعات، این شبکه برخی اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مقر منافقین در آلبانی، همچون اتانول، تعدادی دستگاه اُکسی‌متر (تست اکسیژن خون)، ونتیلاتور، روپوش و ملحفه مخصوص بیماری‌های عفونی و... همچنین اقلام بهداشتی مربوط به کرونا مانند ماسک و داروهای تخصصی را که در آلبانی کمیاب بود، به‌صورت قاچاق به این کشور وارد کرده و به مقر اشرف3 انتقال دادند.
یکی از شگردهای تأمین این داروها بدین‌گونه بوده است که پزشکان مورد اشاره در شاخه‌های مختلف پزشکی مانند روانپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، جراحی و... فعالیت می‌کنند و در این میان با نسخه‌نویسی جعلی برای عناصر گروهک، بخشی از این نیازهای دارویی را تأمین می‌کنند.
حنیفه خیری؛ آمنه معاونی مسئول انجمن جامعه زنان ایرانی ـ استکهلم، سینا دشتی، متخصص بیماری‌های عفونی؛ فرزانه دشتی دندانپزشک ساکن سوئد؛ فیروزه دشتی، عضو انجمن‌های متخصصین ایرانی و سید علی هاشمی پزشک مورد اعتماد گروهک تروریستی منافقین اسامی شش نفری هستند که تسنیم با جزئیات شخصی نحوه ارتباط آنها با منافقین را منتشر کرده است.

تمسخر ادعای صهیونیست‌ها
از سوی کارشناس اسرائیلی
 دست آخر اینکه،  شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان ایران اینترنشنال در یکی از بخش‌های خبری خود به موضوع ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود تجهیزات گسترده حماس در بیمارستان شفا غزه پرداخت. این ادعا آنقدر بی‌اساس بود که نه تنها مورد پرسش مجری این برنامه قرار گرفت، بلکه منشه امیر کارشناس افراطی اسرائیلی هم آن را مورد تمسخر قرار داد و گفت که برخی گروه‌ها در داخل اسرائیل در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند. منشه امیر در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه آنچه که در بیمارستان شفا می‌گذرد با آنچه که تاکنون از سوی اسرائیلی‌ها کشف شده همخوانی ندارد، گفت: این گمان که بیمارستان شفا یکی از مراکز فرماندهی حماس است از سه سال پیش وجود داشته است. در جنگ پیشین هم اسرائیل همین اتهام را به حماس وارد کرده بود. او در ادامه با تأکید بر اینکه آنچه که دیده‌ایم با آنچه که اسرائیل گفته بود به هیچ وجه تناسب ندارد، گفت: چند هفته از حمله اسرائیل به غزه می‌گذرد. آنها همیشه هم گفته‌اند که بیمارستان شفا یکی از مراکز فرماندهی حماس است و تلاش کردند که خود را به آن بیمارستان برسانند. او با بیان اینکه اگر گمان اسرائیل درست بوده باشد، حماس فرصت کافی داشته که تمام قرائن و شواهدی را که حاکی از استقرار حماس در زیر این بیمارستان باشد جمع کند و با خود ببرد، عنوان کرد: اسرائیلی‌ها در پستوی اتاق ‌ام‌آرآی این بیمارستان یک لپ‌تاپ حاوی اطلاعات و چند یونیفرم نظامی حماس را پیدا کردند ولی این کشفیات با آنچه که اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود همخوانی ندارد. منشه امیر به این مورد هم اشاره کرد که در داخل اسرائیل هم هستند گروهی که می‌گویند شاید ما اشتباه کردیم و به شواهدی که از طرف افراد داخل غزه به ما رسیده بود، استناد کردیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲