صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

روز گذشته با حضور آیت‌الله رئیسی صورت گرفت

افتتاح بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار پس از 34 سال انتظار

روز گذشته همزمان با روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی(ره) شهریار، به عنوان آرزوی 34 ساله مردم این منطقه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. تکمیل این طرح درمانی را می‌توان گامی دیگر در نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم دانست. این بیمارستان 313 تخته که تا سال گذشته هنوز یک طرح نیمه تمام بود، در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به این منطقه، به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر قرار گرفت. عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار که از 34 سال قبل آغاز شده بود، تا سال گذشته تنها پیشرفت 76درصدی در حوزه عملیات ساختمانی و تجهیز داشت. رئیس جمهور پس از سفر اردیبهشت 1401 خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود. حالا این مشکلات رفع، تأمین مالی انجام و پروژه تکمیل شده است. این مجتمع 18 بخش بیمارستانی دارد و کار پذیرش بیمار و انجام عمل‌های جراحی را از آبان ماه آغاز کرده است. در ماه‌های آینده نیز مرکز جامع سرطان آن با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد. در کنار اهمیت افتتاح طرح به عنوان بخشی از نهضت اتمام طرح‌های نیمه تمام، باید به اهمیت افتتاح این بیمارستان در رفع نیازهای مناطق حاشیه‌ای شهر تهران هم اشاره کرد. بویژه اینکه این مناطق، نسبت به سایر بخش‌های کشور، دچار محرومیت نسبی در حوزه درمانی بودند. اکنون اما با این افتتاح در دولت سیزدهم، می‌توان آن را گامی بلند در جهت ارتقای شاخص‌های درمانی این منطقه دانست.

جهان؛ محزون حوادث غزه
آیت‌الله رئیسی در این مراسم، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) بویژه به کادر درمانی و پرستاران تلاشگر کشور، ابتدا به این واقعیت اشاره کرد که ما و دیگر ملت‌های جهان این روزها بسیار محزون و ناراحت حوادث تلخ غزه هستم. رئیس جمهور افزود: جا دارد از اینجا به‌عنوان یک مرکز درمانی، یاد همه پرستاران و پزشکان شهید بیمارستان‌های غزه را گرامی بداریم که یک مجاهدت ویژه و جانانه داشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد. مقاومت و از خودگذشتگی کادر درمانی در غزه مثال‌زدنی و یک الگو برای جامعه پرستاری در همه دنیاست.

قدردانی از خدمات پرستاران
آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز به یمن ولادت حضرت زینب کبری(س)‌ روزی بسیار مبارک و شایسته برای تجلیل از پرستاران است، اظهارکرد: پرستاری یکی از مشاغلی است که به صبر و ظرفیت بسیار بالایی نیاز دارد و پرستاران و کادر درمان ما در مقاطع مختلف بویژه در دوران سخت شیوع کرونا نشان دادند که از صبر، ظرفیت و روحیه ایثار بسیار بالایی برخوردارند و در این میدان بسیار خوش درخشیدند؛ از همه اعضای کادر درمان کشور قدردانی کرده و یاد شهدای عرصه خدمت را گرامی می‌دارم.

ارتقای امکانات درمانی
 رئیس جمهور موضوع سلامت و نیاز به خدمات درمانی را از ضرورت‌های کشور و محورهای توجه و تلاش دولت مردمی دانست و گفت: دولت مردمی تلاش قابل توجهی برای ارتقای دسترسی مردم مناطق کمتر برخوردار به امکانات درمانی داشته است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اضافه کرد: از آغاز به کار دولت مردمی تکمیل طرح‌هایی را که به هر دلیل اعم از فنی، حقوقی، مالی و غیره نیمه‌تمام مانده بودند، در دستور کار قرار دادیم و در سفر سال گذشته به شهریار نیز پس از بازدید از این بیمارستان که مردم بیش از 30 سال چشم انتظار افتتاح آن بودند، در دستور کار قرار گرفت که بحمدالله شاهد آغاز رسمی بهره‌برداری از آن هستیم. رئیس جمهور با بیان اینکه کار تجهیز یک مرکز درمانی سخت‌تر و حساس‌تر از عملیات ساختمانی آن است، از تلاش دست‌اندرکاران تکمیل و تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار قدردانی کرد و افتتاح این مرکز درمانی را به مردم شهریار و کادر درمان تبریک گفت.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت اولویت‌دهی به موضوع بهداشت پیش از درمان، تصریح کرد: ما هر چه نسبت به مسأله بهداشت اهتمام داشته باشیم و در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم شرایط به گونه‌ای خواهد شد که دیگر نیاز به درمان نخواهیم داشت.

تکمیل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
رئیس جمهور همچنین به موضوع نظام تعرفه‌گذاری برای خدمات پرستاری به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های پرستاران کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع پس از تأخیری 12 ساله در دولت مردمی آغاز شده و ما مصمم به تکمیل آن هستیم چرا که معتقدیم شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند.
آیت‌الله رئیسی احداث مهدکودک در همه ادارات و سازمان‌ها برای رفاه حال بانوان شاغل را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای رفع مشکل بانوان شاغل، افزایش کیفیت کار و همچنین پیشبرد سیاستگذاری‌ها در حوزه افزایش جمعیت ایجاد مهدکودک در همه سازمان‌ها و ادارات دولتی است. رئیس جمهور پس از افتتاح از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.
 
تجدیدنظر در تقسیمات کشوری شهریار
آیت‌الله رئیسی در جریان سفر به شهرستان شهریار، در اجتماع مردم این شهرستان هم با قدردانی از همه کسانی که در طول این سال‌ها برای پیشرفت و رشد کشور و از جمله مناطق غرب استان تهران تلاش کرده‌اند، گفت: امروز باید در این مناطق به اقتضای توسعه‌ای که صورت گرفته تجدیدنظری در تقسیمات کشوری در شهرستان‌ها و استان انجام شود؛ تجدیدنظر در تقسیمات کشوری این منطقه جزو برنامه‌های دولت است و کارشناسان مربوطه در حال بررسی‌های لازم هستند تا ارتقای تقسیمات کشوری در این منطقه به منطقی‌ترین شکل ممکن صورت گیرد.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسأله تردد و حمل و نقل در این منطقه چه در بخش‌های درونی و چه به لحاظ ارتباط با دیگر مناطق استان و کشور گفت:‌ توسعه خطوط ریلی و مترو به منطقه شهریار نیز از ضرورت‌هایی است که از سوی شهرداری‌ها دنبال می‌شود و دولت نیز از تلاش‌های آنها در این زمینه حمایت می‌کند. آیت‌الله رئیسی در ادامه به اهمیت مسأله آموزش و مسائل فرهنگی در شهرستان شهریار و مناطق غربی استان تهران بویژه با توجه به مهاجرت گسترده به این منطقه اشاره و تأکید کرد: مردم این مناطق، مردمی دلداده به انقلاب، علاقه‌مند به ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند و باید تلاش کنیم این هویت و فرهنگ حفظ شده و ارتقا یابد.
رئیس‌جمهور گفت: پیش از آمدن به این سفر، همکاران من مسائل استان را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که حتماً باید امکانات و زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی این منطقه متناسب با اقتضائات جمعیتی و جغرافیایی آن توسعه یابد و ارتقای وضعیت فرهنگی و آموزشی این منطقه در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی جزو اولویت‌ها و ضرورت‌هاست.

حل مشکلات مردم بدون هرگونه روابط ناسالم
آیت‌الله رئیسی در ادامه توجه به ارباب رجوع و پیگیری مشکلات مراجعان به دستگاه‌های اداری و اجرایی به عنوان یکی از انتظارات بحق مردم از دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: خواسته بنده از همه همکاران در دستگاه‌های اداری و اجرایی آن است که مسائل و مشکلات مردم را به دور از هرگونه روابط ناسالم و ناعادلانه مورد توجه و پیگیری قرار دهند، به گونه‌ای که مردم احساس کنند خدمتگزارانشان در دستگاه‌های اداری و اجرایی حقیقتاً به دنبال گره‌گشایی از مشکلات آنها هستند. وی بر پیگیری نامه‌ها و درخواست‌های مردم از دولت تأکید و اظهارکرد: حتماً همکاران بنده در بخش ارتباطات مردمی دولت نامه‌های دریافت شده از سوی مردم را به دقت بررسی و خواسته‌های آنها را پیگیری خواهند کرد چرا که اساساً یکی از دلایل اصلی آمدن من در میان مردم توجه به خواسته‌های آنهاست.
آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود، با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: امروز مردم دنیا علاوه بر تنفر شدید از رژیم صهیونیستی و امریکا نسبت به همه سازکارهای بین‌المللی نیز احساس ناامیدی و ناکارآمدی می‌کنند و به دنبال نظم عادلانه جهانی هستند و ما یقین داریم با اراده ملت‌ها و خون پاک همه کودکان مظلوم فلسطینی، نظام عادلانه جهانی در دنیا شکل خواهد گرفت.

 

بــــرش

تکمیل بیمارستان‌های کمربند جنوبی استان تهران در اولویت‌
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل بیمارستان‌های حاشیه کمربند جنوبی استان تهران را از اولویت‌های دولت مردمی برشمرد. بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه سعی داریم در دولت سیزدهم امور مربوط به بیمارستان‌های کمربند جنوبی تهران را تکمیل کنیم، گفت: با شروع به‌کار دولت سیزدهم تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح شده است و یک‌هزار و ۴۰۰ تخت دیگر نیز بزودی آماده بهره‌برداری می‌شود. وی بیان کرد: بیمارستان شهریار با دارا بودن ۴۲ تخت اورژانس و ۱۰ تخت عمل جراحی به جنرال بیمارستان معروف است. عین‌اللهی درباره استفاده مردم از این بیمارستان گفت: استفاده رایگان و خدمات‌دهی بیمه‌ای از اهم موضوعات بهره‌برداری مردم از این بیمارستان در استان تهران است. وی اضافه کرد: بیمارستان شهریار بیمارستانی جامع است که تمام درمان‌های لازم در آن ارائه می‌شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره جذب پرستاران نیز اعلام کرد: ۲۵ هزار مجوز جذب برای پرستاران داشتیم که با انجام آزمون و مراحل گزینش ان‌شاءالله بزودی جذب حدود ۱۴ هزار نفر از میان پرستاران واجد شرایط خواهیم داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی