صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

سربازان رسانه‌ای جنگ غزه به روایت سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز گذشته با حضور در همایش دانش‌آموزی «من دادخواه توام» اظهار کرد: موشک‌هایی که امروز بر سر کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها ریخته می‌شود، با پولی ساخته می‌شود که در حساب رسانه‌های غربی ریخته می‌شود تا سر مردم کلاه بگذارند؛ هر دو موشک را یک نگاه ساخته و یک مبنا و یک جهت دارد، آن هدف این است عده‌ای نمی‌خواهند انسانیت و حق‌طلبی و خوبی زنده بماند و اگر زورشان رسید، انسانیت و حق‌طلبی را می‌گیرند و اگر زورشان نرسید خود انسان را از زندگی محو می‌کنند و به جای موشک رسانه‌ای و تبلیغاتی، موشک نظامی می‌سازند.
بهادری جهرمی افزود: نخست‌وزیر انگلیس و رئیس جمهور امریکا با هواپیماهای خود، موشک به اسرائیل بردند؛ آن هم درست همان شبی که اسرائیل با موشک بیمارستان را مورد حمله قرار داد؛ با همان پول هم رسانه‌ها تجهیز می‌شوند تا حق‌طلبی و فطرت انسانی را خاموش کنند اما غزه نشان داد که فطرت پاک ‌و حق‌طلبی، هرگز خاموش نمی‌شود.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:
بساط حاکمیت دوگانه در دولت سیزدهم برچیده شد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دولت بساط حاکمیت دوگانه را برچید و در دوره‌ای وقتی رئیس‌جمهور به خارج از کشور می‌رفت این نگرانی بود که توافقی صورت گیرد که سال‌ها باید هزینه آن را پرداخت کرد.
محسن منصوری در مراسم اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی و عمرانی عملکرد قابل دفاعی دارد و باید بدانیم چه شرایطی را تحویل گرفتیم و امروز در چه وضعیتی هستیم که در این صورت ارزش دستاوردهای دولت خود را بیشتر نشان می‌دهد.
منصوری با بیان اینکه در دولت قبل چشم‌شان به غرب و کدخدا بود که آنان بیایند گره‌گشایی کنند، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ظرفیت داخل کشور تقویت و از توان جوانان برای حل مسائل مختلف استفاده شد. وی اضافه کرد: دولت‌هایی بودند که به فرامین رهبری عمل نمی‌کردند و حتی بر عکس آن اقدام می‌کردند، اما این دولت خود را در محضر رهبر معظم انقلاب و خادم می‌داند.
منصوری در ادامه تأکید کرد: متانت سیاسی دولت از ویژگی‌های دولت سیزدهم است و گاهی ما جوان‌ترهای در دولت علاقه‌مند هستیم از خود دفاع کنیم، اما روش دولت این است که از حاشیه‌ها پرهیز کند.

 

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره بحران غزه

وزرای خارجه ایران و روسیه روز گذشته تلفنی درباره آخرین تحولات غزه گفت‌وگو کردند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تداوم درگیری‌های مسلحانه در نوار غزه بر ضرورت آتش بس و کمک به مردم آسیب دیده تأکید کردند. مقام های دیپلماتیک ایران و روسیه در روزها و هفته‌های اخیر با هدف کمک به فرونشاندن بحران جنگ در خاورمیانه رایزنی های گسترده‌ای را از سر گذرانده‌اند.

 

آمادگی ترکمنستان
برای افزایش صادرات گاز به ایران

«رشید مردوف»، وزیر خارجه ترکمنستان در اختتامیه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: در دو روز گذشته همکاری‌ها بین ایران و ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفت و مذاکرات سازنده‌ای انجام شد.
وی بر افزایش همکاری‌های گازی بین ایران و ترکمنستان تأکید کرد و افزود: پیشنهادهایی ارائه کردیم و ترکمنستان برای صادرات گاز به ایران و افزایش آن آمادگی دارد و آماده هستیم این موضوع را با ایران در آینده نزدیک به صورت فعال پیش ببریم.
«مردوف» با بیان اینکه سال ۱۹۹۷ قرارداد گازی با ایران امضا و اجرایی شد و همچنان آمادگی برای همکاری‌های گاز را داریم، افزود: «موضوع سوآپ گازی هم بین دو کشور در جریان است و تمایل به ادامه و افزایش آن داریم؛ همچنین آماده اجرای طرح‌های گازی با ایران هستیم.»
وی در مورد همکاری‌های برقی مشترک تأکید کرد: اکنون همکاری‌های برقی بین دو کشور وجود دارد و تمایل داریم از طریق ایران به کشورهای ثالث برق صادر کنیم و در این مورد توافق داشته باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی