صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

صدا و سیما

 حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از
۴۰ درصدی مرحله اول طرح «رود دره فرحزاد» خبر داد و گفت: ۴۲ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تا سه ماه آینده در سطح شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ایرنا

علیرضا فرجی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر در استان فارس با اشاره به موضوع دود غلیظ دراین شهر گفت: ضمن تماس تلفنی با اعضای شورای شهر و گشت شهرداری و محیط زیست جهت بازدید، مسئولان مرتبط عازم سطح شهر شده و ضمن گشت در نقاط مختلف در نهایت متوجه آتش‌سوزی بقایای کشاورزی در داخل یکی از باغ‌های حاشیه شهر شدند.

 

ایسنا

عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تأکید بر ثبت تمام فرایند نهال‌کاری در سامانه «ساتک» اظهارکرد: حدود ۳۰۹ نهالستان از سوی بخش خصوصی ایجاد شده و طبق اهدافی که در سازمان دنبال می‌شود در حال حاضر ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰هزار اصله نهال تولید شده است. کاشت یک میلیارد اصله نهال درواقع چتر سبز مهربانی است که در تمام نقاط کشور ایجاد می‌شود و در تمام کشور برای انجام این کار رفاقت ایجاد شد. تمام اقداماتی که برای کاشت نهال انجام می‌شود، باید در سامانه‌ «ساتک» ثبت شود.

 

ایسنا

استادان برجسته دانشگاهی در فرانسه و بریتانیا اعلام کردند آثار تاریخی رومی که از آمریکا به لبنان بازگردانده شده، جعلی هستند. گاردین نقل کرد، بر اساس ادعاهای مطرح‌شده توسط «جمیلا فلاگی» از دانشگاه گرونوبل فرانسه، هشت موزاییکی که مقامات آمریکایی اخیراً به لبنان بازگردانده‌اند، آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد و او شواهدی را کشف کرده که نشان می‌دهد جاعلان، طرح‌هایی را از موزاییک‌های اصلی در مکان‌های باستان‌شناسی یا موزه‌های سیسیل، تونس، الجزایر و ترکیه کپی کرده‌اند.

 

فارس

 سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با روایت اینکه، ۲ سال پیش به یک زباله‌گرد گفتم آیا حاضر هستید با حقوق ۷ میلیون تومانی مشغول به‌کار شوید؟ او در جواب گفت: من روزی ۲-۳ میلیون درآمد دارم! افزود: بخشی از زباله‌گردی‌ها مربوط به نهادهای غیررسمی است که بازار کارشان زباله‌گردی است.

 

باشگاه خبرنگاران

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: به دنبال تلف شدن گروهی چندین قطعه پرنده سار در معابر شهر بوکان، بررسی موضوع با فوریت در دستور کار اداره حفاظت از محیط زیست و شبکه دامپزشکی قرارگرفت و در اسرع وقت نمونه‌هایی از قطعات تلف شده برای انجام آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه تخصصی ارجاع داده شد. نتایج آزمایش‌ها نشان داد علّت تلف شدن سار‌ها ارتباطی به بیماری‌های مسری بویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته و بیشتر تلفات به‌دلیل مسمومیت غذایی ناشی از تغذیه آلوده اتفاق افتاده است.

 

ایسنا

سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیروی محیطبان در استان، گفت: حدوداً ۱۴۰ نیروی محیطبان در استان مورد نیاز است.

 

فارس

حسینعلی ملکی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان اظهارداشت: محیطبانان پناهگاه حیات وحش انگوران در حین گشت و کنترل منطقه سه فرد متخلف را در حین شکار قوچ وحشی در داخل منطقه (دربند بهستان) مشاهده و موفق به دستگیری دو نفر از متخلفان شدند و یکی از متخلفان با تیراندازی به سمت محیطبانان متواری شده است.

 

ایسنا

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان از برگزاری نخستین رویداد استارتاپی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در آستانه روز جهانی یوزپلنگ در این استان خبر داد و گفت: این رویداد استارتاپی با همکاری و مشارکت اداره کل محیط‌ زیست استان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد.

 

میراث آریا

جلسه بررسی چگونگی برخورد با متخلفان در حوزه تورهای غیرمجاز، فروش غیرقانونی بلیت‌های قطار و هواپیما با حضور مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط روز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم برگزار شد. دراین جلسه مقرر شد برای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه گردشگری و حمایت و صیانت حقوق گردشگران داخلی و خارجی، شناسایی، بازرسی مشترک و برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه صورت پذیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی