صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های کشور در ۳ روز آینده وجود دارد

باران، برف و کولاک در راه ۲۰ استان

ایران زمین/ سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای ۲۰ استان از بارش باران، برف و کولاک و احتمال طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و خسارت به کشاورزان خبر داد. همزمان سخنگوی صنعت آب نیز از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان‌های نوار غربی، استان‌های شمال‌ غرب و جنوب‌ غرب و استان‌های نوار شمالی کشور در سه روز آینده خبر داد.
به گزارش سازمان هواشناسی، از روز گذشته سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و منجر به بارندگی در نوار غربی شده است. سامانه بارشی امروز دوشنبه در نیمه غربی کشور و سه‌شنبه در نوار شمالی، غرب و برخی استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور باعث بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک، مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف می‌شود. سامانه بارشی روز چهارشنبه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.
احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها
اما همزمان با پیش‌بینی بارش برف و باران در 20 استان کشور، «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور گفت: بر اساس هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و بررسی نتایج مدل‌های هواشناسی و هیدرولوژیکی ملی و بین‌المللی، رودخانه‌های استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس به‌طور عمده از سامانه بارشی متأثر خواهند بود. قاسم‌زاده افزود: استان‌هایی نظیر اصفهان، کرمان، هرمزگان، سمنان، خراسان رضوی و قم نیز در بخش‌هایی، با بارش و احتمال طغیان رودخانه‌ها روبه‌رو خواهند بود. وی با اشاره به ماهیت بارش‌ها و تجربیات موجود در سامانه‌های بارشی قبلی، از وقوع برخی عدم قطعیت‌ها در نتایج مدل‌ها و ناپایداری سامانه‌های بارشی خبر داد و تضعیف و تقویت سامانه بارشی مذکور در استان‌های مختلف را محتمل دانست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی