اخبار

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خبر داد
راه‌اندازی سامانه ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات
رئیس مرکز ملی فضای مجازی از راه‌اندازی سامانه ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: به‌زودی بر اساس شاخص‌های موجود عدد پیشرفت را اعلام می‌کنیم.
به گزارش مهر، محمدامین آقامیری در خصوص آخرین وضعیت تأیید صحت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: تقریباً از اواسط شهریور ماه ارزیابی مجدد شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات آغاز شده که با توجه به اینکه این ارزیابی‌ها ادامه دارد در حال حاضر برخی مستندات آماده و برخی دیگر باید تکمیل شود. می‌توان گفت که تقریباً ۷۰ یا ۸۰ درصد ارزیابی‌ها از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.
وی در خصوص زمان اعلام میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات یا تأیید صحت پیشرفت ۶۳ درصدی شبکه ملی اطلاعات افزود: از نظر ما فرایند ارزیابی کامل است یکسری داده‌ها وجود دارد که دستگاه‌ها باید ارائه دهند. زمانی که این گزارش‌ها به دستمان برسد میزان پیشرفت دقیق شبکه ملی اطلاعات را اعلام خواهیم کرد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: آخرین پیشرفت رسمی شبکه ملی اطلاعات که مرکز ملی فضای مجازی به عنوان ناظر شبکه ملی اطلاعات با ارزیابی برخی شاخص‌ها اعلام کرد همان ۵۷ درصد بود اما متوجه شدیم که برخی از اهداف در نظر گرفتن پیشرفت شبکه ملی اطلاعات قدیمی شده است یا برخی شاخص‌ها زیاد بازتاب دهنده آن هدف نبود. بنابراین تصمیم گرفتیم این شاخص‌ها را هم بازنگری کنیم به این ترتیب بجز فرایندی که در حال انجام بود بازنگری در شاخص‌های اهداف هم مطرح شد.
 
معاون رئیس‌جمهور:
ابزارهای سنتی، پاسخگوی نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نیست
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه ابزارهای سنتی پاسخگوی نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نیست، گفت: طیف متنوعی از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارند که در مراحل مختلف فعالیت خود به انواع مختلفی از حمایت نیاز دارند. به گزارش ایرنا، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» در نشست راهکارهای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به روش‌ها و ابزارهای جدید نیاز داشته و باید از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد یک ابزار مالی جدید استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان به چند دسته تقسیم می‌شوند، افزود: شرکت‌های نوپا و کوچک به کمک‌های اندک و بلاعوض، اما شرکت‌های بزرگ‌تر به وام‌های قرض‌الحسنه از چند صد میلیون تا چند میلیارد تومان برای توسعه کار نیاز دارند.
دهقانی فیروزآبادی ادامه‌ داد: برخی شرکت‌های این حوزه بسیار رشد کرده و به ابعاد بازار رسیده‌اند که آنها به تسهیلات چند ۱۰ میلیارد تومانی نیاز دارند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه‌ کرد: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به حدی بزرگ شده‌اند که حتی معادل دو یا سه برابر سود بازار، درآمد دارند که تأمین مالی آنها وسیع‌تر است.
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه طیف شرکت‌های دانش بنیان متفاوت است، اظهار داشت: صندوق‌های پژوهش و فناوری به طور عام از شرکت‌های کوچک دسته یک و ۲ و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های متوسط سطح سه و چهار حمایت می‌کنند.
وی گفت: برای ایجاد تنوع در تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشنهاداتی آماده شده که برای بررسی و مشورت با وزارت اقتصاد مطرح می‌شود.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲