چگونه می‌توانیم آپدیت‌های اندروید را دریافت و نصب کنیم؟

یکی از رازهای سالم نگه داشتن گوشی، توجه به هشدارهای امنیتی و آپدیت سیستم عامل و نرم‌افزارهای گوشی در زمان مناسب است. در صورت
بی توجهی به پیام‌های آپدیت خودکار مطمئناً دیر یا زود گوشی شما با مشکلاتی جدی مواجه می‌شود و حتی ممکن است یک بدافزار با افزایش میزان استفاده از cpu دستگاه باعث از بین رفتن آن شود و عملاً گوشی خود را از دست بدهید یا مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای تعمیر آن شوید. آنچه مسلم است اینکه آپدیت‌های نرم‌افزاری، از اهمیت فراوانی برخوردارند چراکه شرکت‌های سازنده، در کنار اضافه کردن ویژگی‌های جدید به نرم افزارها، موجب بهبود عملکرد و افزایش امنیت گوشی نیز می‌شوند. سیستم‌های عامل در هر ماه آپدیت‌های امنیتی جدیدی دریافت می‌کنند و سالانه شاهد انتشار نسخه‌های اصلی آن هستیم. اما چگونه می‌توان به راحتی آپدیت‌های اندروید را دریافت و نصب کرد؟
گفته می‌شود سیستم عامل اندروید به دلیل گستردگی خود، با رابط کاربر‌ی‌های متفاوتی در دسترس کاربران قرار گرفته که هر یک از آنها طراحی متفاوتی دارند ولی در میان کاربران ایرانی شاید بتوان گفت که رابط کاربری One UI جزو محبوب‌ترین‌هاست. برای دریافت و نصب آپدیت‌ها در گوشی‌های سامسونگ و رابط کاربری One UI، کار سختی در پیش ندارید. تنها کافی است در گام نخست به منوی تنظیمات گوشی مراجعه و سپس به سمت پایین اسکرول کنید. در پایین‌ترین بخش صفحه تنظیمات، روی گزینه Software Update  کلیک کنید. یک صفحه مقابل شما باز می شود که در آن باید گزینه Download and Install را انتخاب کنید. به این ترتیب، گوشی وضعیت انتشار آپدیت‌های جدید را برای دستگاه شما چک می‌کند و در صورت انتشار آنها، امکان دانلود و نصب این آپدیت‌ها را خواهید داشت. نصب آپدیت‌ها می‌تواند زمان بر باشد و به همین دلیل، توصیه می‌شود پیش از اقدام به نصب این آپدیت‌ها، گوشی خود را شارژ کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که طی مدت زمان آپدیت سیستم عامل یا نرم‌افزارها، سیستم شما خاموش می‌شود و شما باید دوباره آن را روشن کنید. بنابراین بدون هیچ نگرانی به این موارد توجه کنید تا در روند آپدیت، وقفه‌ای ایجاد نشود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲