حوادث جهان

قتل کهنه‌سرباز انگلیسی با یک مشت
یک کهنه‌سرباز ارتش انگلیس پس از اینکه به یک پسر نوجوان و دوستانش بابت شیطنت و خرابکاری در پله برقی یک محل عمومی تذکر داد، به قتل رسید.
به گزارش اسکای‌نیوز، فیلم دوربین‌های مداربسته که از این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد پسر نوجوانی روی پله برقی در حال بازی و خرابکاری است که این مرد سالخورده به وی تذکر می‌دهد و می‌رود اما بعد از چند دقیقه این پسر با دوستانش او را تعقیب کرده و در محل خلوتی با وی درگیر می‌شوند. عجیب اینکه در این حادثه پسر نوجوان فقط یک ضربه مشت به صورت این افسر سابق ارتش می‌زند ولی همان ضربه باعث مرگ او می‌شود. بر اساس حکم دادگاه، این نوجوان محکوم به دو سال حبس شده است.
 
 ادامه تلاش برای نجات کارگران  گرفتار در تونل

تلاش‌های امدادگران برای نجات ۴۰ کارگر محبوس شده زیر آوار ناشی از ریزش یک تونل در شمال هند برای هشتمین روز متوالی ادامه یافت.
به گزارش آناتولی، امدادگران با احتیاط بسیار در حال انجام عملیات امدادی هستند. حدود ۴۰ کارگر ساختمانی مشغول ساخت تونلی در «اوتاراکند» در منطقه «هیمالیا» واقع در شمال هند بودند که ناگهان بر اثر رانش زمین و ریزش آوار، داخل تونل گرفتار شدند. این کارگران در حال ساخت تونل بودند که دچار حادثه شدند و یک بخش ۲۰۰ متری از این سازه به ‌طور ناگهانی فرو ریخت.
مقامات ایالتی اظهار کرده‌اند که به طور منظم به کارگران محبوس شده زیر آوار آب، اکسیژن و دارو داده می‌شود. همه سخت کار می‌کنند تا مطمئن شوند کارگران به‌ سلامت بیرون آورده می‌شوند. چندین سازمان امداد و نجات در عملیاتی هماهنگ برای بیرون کشیدن کارگران از زیر آوار مشارکت دارند.
 
خودکشی به تصور ابتلا به سرطان
پزشکان در کشور رومانی موفق به نجات مردی شدند که فکر می‌کرد سرطان دارد و به همین خاطر خودزنی کرده و می‌‎خواسته به زندگی‌اش پایان دهد.
این مرد که مدتی از درد ناحیه روده شکایت می‌کرد، بدون اینکه به دکتر مراجعه کند در اینترنت درباره این درد تحقیق کرده و در نهایت تشخیص داده است که سرطان روده دارد. بنابراین یک روز به بهانه تمیز کردن حیاط از همسرش خداحافظی کرده و قبل از اقدام به ‌خودکشی در یک پیامک از او برای زندگی مشترک‌شان تشکر می‌کند.همسرش نیز به ماجرا مشکوک شده و آمبولانس خبر می‌کند. او خوش‌شانس بوده که پزشکان نجاتش می‌دهند. جالب اینجاست که در بیمارستان به او گفته شده اصلاً سرطان ندارد.
 
آزادی قاتل 200 کیلویی از زندان

یک دادگاه در ایتالیا، قاتلی را به ‌خاطر اینکه نمی‌توانسته در زندان وزن کم کند، آزاد کرده است. دیمیتری فریکانو در سال 2017 به دلیل اینکه نامزد خود را به طرز فجیعی به قتل رساند به 30 سال زندان محکوم شد. با این حال دادگاه حکم آزادی او را برای اینکه غذای زندان کالری زیادی دارد و او نمی‌تواند رژیمش را رعایت کند، صادر کرده است. این مرد که 200 کیلوگرم وزن دارد باید رژیم غذایی سختی بگیرد که سلامتش حفظ شود. حالا دادگاه استدلال کرده که او نمی‌تواند با غذای زندان رژیمش را رعایت کند و همین ممکن است جانش را به خطر بیندازد. او وقتی به زندان آمد 120کیلو وزن داشت.
 
گربه گم شده بعد از 9 ماه به صاحبش رسید
گربه‌ای به نام «لیزی» در جریان یک اسباب‌کشی فرار کرده و تلا‌ش‌های ۶ ماهه صاحبش برای پیدا کردن او بی‌نتیجه مانده بود.
در میان حیوانات خانگی گربه‌ها بیش از همه به مستقل بودن معروف هستند، با این حال تجربه یک گربه سه‌ ساله نشان می‌دهد شاید آنها خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شود به صاحبانشان وابسته باشند.
ماجرا در ژوئن گذشته زمانی آغاز شد که زنی به نام «هیلدگارد هولت‌اشنایدر» از خانه خود در ناحیه دوردونی در جنوب‌غربی فرانسه اسباب‌کشی کرد تا به زادگاهش دوسلدورف در غرب آلمان بازگردد. او در جریان سفر به همراه سگش هنری و گربه‌اش لیزی یک شب در هتلی در شهر سنت سیرلاکول توقف کرد.
گربه که از جابه‌جایی و تغییر مکان مضطرب شده بود، از سبد خود فرار کرد و صاحبش مجبور شد بدون او به آلمان برگردد. خانم هولت‌اشنایدر، صاحب گربه در یک مصاحبه گفت:«من ناامیدانه به دنبال او گشتم و با تمام انجمن‌های حمایت از حیوانات، پناهگاه‌ها و دامپزشکان منطقه تماس گرفتم، اما هیچ کس او را ندیده بود.» در حالی که تلاش‌های او تقریباً برای مدت 6 ماه بی‌نتیجه مانده بود، در ۹ نوامبر ایمیلی دریافت کرد که به او می‌گفت زن جوانی گربه‌اش را در شهر براونشوایگ در مرکز آلمان و در فاصله هزار کیلومتری از محل گم شدن لیزی پیدا کرده است. یابنده یک دانشجوی ۲۷ ساله به نام لوکا بود که از روی شماره پلاکی که روی بدن گربه حک شده بود صاحب واقعی آن را پیدا کرده و گربه را تحویل داد.

جستجو
آرشیو تاریخی