مـــار پیتــون در سطل زباله شهر آمل پیدا شد

گروه حوادث/ پیدا شدن یک حلقه مار پیتون در سطل زباله شهری در آمل موجب وحشت مردم شد.
صبح یکشنبه فیلم کوتاهی از مشاهده مار پیتون در سطل زباله در یکی از مناطق شهری آمل، در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌داد شهروند آملی در حال خالی کردن زباله در سطل متوجه مار پیتون در آن شده است.
روح‌الله اسماعیلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: این مار که بچه پیتون و حدود ۷۰ سانتی‌متر طول آن بوده، از گونه‌های خانگی و در یکی از سطل‌های بزرگ زباله در بلوار بنفشه شهر آمل رها شده بود. مار پیتون گرفته شده، پس از نامه‌نگاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های آمل و نور به پارکی در شهر چمستان از توابع شهرستان نور منتقل شد.
وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر پیدا و مشاهده شدن مار پیتون در یک سطل زباله، در کمترین زمان ممکن تیم امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل به محل مورد نظر اعزام شده و پس از زنده‌گیری مار، آن را به این سازمان منتقل کردند. مارپیتون رها شده به پارک طبیعت در شهر چمستان منتقل شد.
مار پیتون از مارهای بدون زهر است که در آفریقا، آسیا و استرالیا یافت می‌شود. این خانواده در گروه بزرگ‌ترین خانواده مارها محسوب می‌شود؛ اندازه متوسط مارهای پیتون به 7 تا ۱۰ متر می‌رسد که تقریباً ۲ برابر بزرگ‌ترین مار سمی جهان (شاه کبرا) است.
پیش‌تر پرسه یک قلاده پلنگ در خیابان‌های قائمشهر و نیز میمون در باغات این شهرستان طی ۲ سال اخیر و انتشار تصاویر و خبرهایی مبنی بر مشاهده برخی حیوانات وحشی و غیربومی ایران در مناطقی از نقاط شهری و روستایی مازندران خبرساز شده بود.