تدوین سند جامع تجاری بین ایران و ترکمنستان

با توجه به برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد و سفر هیأت ایرانی به ترکمنستان، وزیر خارجه این کشور و رئیس کمیسیون مشترک پیگیر ایجاد سند جامع تجاری و بازرگانی بین ایران و ترکمنستان هستند.
مهدی ضیغمی‌، رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توافقات تجاری و بازرگانی در زمینه‌های مختلف، تجارت را به سمت رشد سوق می‌دهد، گفت: با توجه به اصول طی مراحل دیپلماتیک برای اعزام رایزن بازرگانی، در چهار ماه آینده شاهد حضور فعال رایزن بازرگانی ایران در عشق‌آباد خواهیم بود.
ضیغمی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار مبادلات تجاری بین ایران و ترکمنستان انجام شد، افزود: امسال نیز شاهد همین میزان تجارت بین دو کشور خواهیم بود که با توجه به توافقات انجام شده امکان رشد چشمگیر در وضعیت تبادلات تجاری وجود دارد.
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در شاخه‌های مختلف اقتصادی با مسئولان این کشور به توافقات خوبی دست یافتیم، بیان داشت: تجارت مرزی با ایجاد مراکز تجاری در مرزها مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد طی هفته‌های آینده بازدیدهایی از دو مرز اینچه‌برون و سرخس انجام شود و پس از بررسی‌های دقیق، یکی از آنها به عنوان مرکز یا منطقه تجاری مرزی انتخاب شود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲