صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر در خبر

ایسنا

سرهنگ احمد ناصری‌نیکو، فرمانده یگان سازمان حفاظت منابع طبیعی از کشف و توقیف چهار دستگاه خودروی حامل چوب قاچاق به میزان۷متر مکعب از نوع توسکا در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: پیگیر نصب دوربین مداربسته به‌منظور پایش عرصه‌های طبیعی در شهرستان‌های دماوند و شمیرانات هستیم.

 

ایلنا

معاون سازمان حفاظت محیط‌‌زیست از محدود‌کردن صدور مجوز برای احداث باغ‌وحش‌های جدید با هدف کاهش احتمال وقوع تخلف در این مراکز خبر داد و گفت: در حال حاضر رتبه‌بندی اولیه باغ‌وحش‌ها انجام شده اما انجام نظارت میدانی مجدد توسط یک تیم متخصص زیر نظر ستاد سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

 

ایرنا

 اهالی دو روستای رزکه و محمدآباد ابتدای این هفته در جاده آمل به تهران برای جلوگیری از تبدیل شدن منطقه جنگلی شوکاشور به محل دفن زباله تجمع کردند. به گفته مسئولان، شوکاشور یکی از سه نقطه‌ای است که برای جایگزینی سایت دفن زباله عمارت در نظر گرفته شده است. اما تخریب و آلودگی گسترده محیط زیست از معضلاتی است که ۳۰ سال در «عمارت» وجود داشته.

 

میراث آریا

به‌تازگی بقایای یک کاروانسرای تاریخی در روستای جمال‌آباد ارومیه کشف شده که احتمالاً یکی از اقامتگاه‌های قرار گرفته در جاده ابریشم از سمت شمال‌غرب ایران بوده است. این کاروانسرا به‌تازگی توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی شناسایی و موردمطالعه قرار گرفته است، اهمیت این کاروانسرا علاوه‌بر جنبه تاریخی آن، به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر سوق‌الجیشی سلماس- ارومیه و بروز جریانات سیاسی و کشمکش‌های متعددی بوده که در دو قرن گذشته در این منطقه رخ داده است.

 

ایسنا

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که غلظت گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده و هشدار داده است که روند پایانی در این مورد، قابل رؤیت نیست. رویترز گزارش داد که در سال ۲۰۲۲، میانگین غلظت جهانی دی اکسید کربن برای اولین‌بار ۵۰ درصد بیشتر از دوران پیش از صنعتی‌شدن بود.

جستجو
آرشیو تاریخی