صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

شهادت بیش از 200 نفر در حمله به مدرسه الفاخوره

ادامه از صفحه 19

لوسی ویلیامسون، خبرنگار بی‌بی‌سی هم به همراه یک کادر تلویزیونی دعوت شد تا آنچه را که رژیم صهیونیستی می‌گوید در این سایت پیدا کرده است، مشاهده کنند. او مشاهدات خود را چنین گزارش کرده است: «ما در تاریکی از روی یک دیوار سوراخ شده به داخل مجتمع بیمارستانی شفا رفتیم. به‌دنبال نیروهای مسلح سنگینی که برای اسکورت ما فرستاده شده‌اند قدم زدن در اطراف چادرهای موقت، آوار و افراد خوابیده بسیار مشکل است. در جنگ اطلاعاتی، این لحظه حقیقت اسرائیل است. پس از تقریباً ۲۴ ساعت ایمن‌سازی و جست‌و‌جوی بیمارستان، اسرائیل می‌گوید سلاح و تجهیزات پیدا کرده است. اما چیزی نشان نمی‌دهند.
جرمی باون، سردبیر بی‌بی‌سی هم می‌گوید: «باید به خاطر داشته باشیم که هیچ نظارت مستقلی در داخل بیمارستان وجود ندارد. روزنامه‌نگاران نمی‌توانند آزادانه به غزه رفت وآمد کنند و هرکسی که از این سایت گزارش می‌دهد تحت حمایت ارتش اسرائیل کار می‌کند. شواهدی که اسرائیل تاکنون ارائه کرده است و لفاظی‌هایی که اسرائیلی‌ها در مورد بیمارستان به‌کار می‌بردند، آنقدر قانع‌کننده نیست که نشان دهد این مرکز پزشکی برای عملیات حماس استفاده شده است. اگر یک مرکز فرماندهی در آنجا وجود داشت - که اسرائیل از سال ۲۰۱۴ از احتمال آن می‌گوید (اسرائیلی‌ها هنوز شواهد قطعی از وجود آن را برای جهان خارج فاش نکرده‌اند. آنچه کشف شده تعدادی تفنگ کلاشنیکف) اینها در خاورمیانه رایج است - یک ورودی تونل که تعداد زیادی از آنها در غزه وجود دارد، تعدادی لباس نظامی و یک خودروی بمب‌گذاری شده است.»
به گفته بی‌بی‌سی اگر شواهد محکمی مبنی بر وجود مقر حماس در شفا یا جاهای دیگر یافت نشود، فشار جامعه بین‌المللی بر اسرائیل برای مذاکره درباره آتش‌بس افزایش خواهد یافت. چون آنقدر غیرنظامیان در ۴۲ روز گذشته توسط اسرائیل در غزه کشته شده‌اند که نگرانی در مورد روش‌های اسرائیل در ایالات‌متحده افزایش یافته است - که تنها قدرت بین‌المللی است که اسرائیلی‌ها واقعاً نگران آن هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی