صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

رئیس‌جمهور برای دومین‌بار به شهریار می‌رود

توجه ویژه دولت به حاشیه پایتخت

محمود غلامی - خبرنگار /  مردم شهریار امروز 28 آبان‌ماه میزبان رئیس‌جمهور دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی در شهر اندیشه هستند. دکتر رئیسی در این سفر ضمن گفت‌و‌گو با مردم شهریار، بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) را پس از 34 سال انتظار افتتاح خواهد کرد.
در سفر دور اول رئیس‌جمهور به شهریار با شناخت و درک درست مسائل و مشکلات، ارتقای شهریار به فرمانداری ویژه، تقویت زیرساخت‌ها و پیگیری تشکیل استان غربی در دستور کار دولت قرار گرفت؛ مصوباتی که در صورت پیگیری و اجرای دقیق آنها توسعه همه‌جانبه و ارتقای کیفیت زندگی و زیرساخت‌های شهرستان مهاجرپذیر یک میلیون و سیصد هزار نفری شهریار در مجاورت پایتخت را به دنبال دارد.
سفر رئیس‌جمهور برای دومین‌بار به حومه تهران، نشان از توجه دولت به مناطق کم‌برخوردار و مهاجرپذیر است. ناترازی امکانات و سرانه‌های عمومی به جمعیت، یکی از دلایل عمده نارضایتی مردم این مناطق در سال‌های اخیر است که دولت سیزدهم با درک درست این موضوع به دنبال توسعه زیربنایی و رفع مشکلات است. نقش مردم، صاحبنظران و نخبگان در توسعه همه‌جانبه شهرستان و کمک به دولت بر کسی پوشیده نیست و قطعاً با مشارکت مردم و تلاش دولت شاهد توسعه کمی و کیفی شهرستان در بخش‌های مختلف خواهیم بود. مردم انتظار دارند شهریار در غرب استان تهران در تصمیم‌گیری‌ها در حد و اندازه یک استان دیده شود و با تصویب و تخصیص منابع و امکانات مناسب زمینه خدمات‌رسانی بهتر و کیفی‌تر به مردم فراهم شود. رشد نرخ بالای مهاجرت و افزایش بی‌رویه جمعیت در دو دهه گذشته و عدم پاسخگویی امکانات و خدمات به جمعیت، از جمله مطالبات اساسی مردم شهریار است که ضرورت دارد به طور علمی و اصولی در سطح ملی و استانی چاره‌اندیشی شود. کمبود 250 مدرسه 12 کلاسه برای جمعیت 200هزار نفری دانش‌آموزی شهریار و افت سطح آب‌های زیرزمینی تا عمق280متر از جمله معضلات ناشی از مهاجرت است که می‌تواند شاخص مهمی در راستای ارزیابی و تصمیم‌گیری باشد.تقویت حمل‌ونقل عمومی و تسریع در اجرای خط مترو غرب استان، ارتقای سرانه‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی، تسریع در اجرای پروژه انتقال آب‌های سطحی و رفع مشکل آب شرب و کشاورزی، خشک شدن باغات سرسبز و... از جمله مطالبات مردم شهریار از دولت سیزدهم است که امید می‌رود مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی