صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

سرنشینان 80 خودروی گرفتار در سیل از مرگ نجات یافتند

تکرار سیل در مازندران

ساری- سیل ۱۳ آبان امسال بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت برای مردم مازندران به بار آورد و درحالی که اهالی برخی مناطق بحران‌زده همچنان با مشکلات پساسیل مواجه هستند شامگاه جمعه 26 آبان سیلاب بار دیگر مردم این استان را غافلگیر کرد.
سیلاب جمعه شب موجب طغیان رودخانه‌های اصلی همچون تلار و رودخانه‌های محلی همچون حاجی ماهرود در قسمت‌های غربی استان‌ شده است. تخریب پل و راه‌های دسترسی برخی نقاط استان و مفقودی ۲ نفر از هموطنان از تبعات مالی و جانی سیلاب شب گذشته است.
‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به هشدار هواشناسی استان در پی شمالی شدن جریان‌ها و عبور موج از تراز میانی جو اشاره کرد و گفت: دیشب بارش‌های رگباری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان به‌خصوص شهرستان‌های نور، قائمشهر و بهشهر سبب بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده است.
حسینعلی محمدی افزود: ۱۷ تیم امداد ونجات برای تسریع در امدادرسانی سیل‌زدگان در مناطق سیل‌زده استان مستقر هستند.
او بیان اینکه سیلاب جمعه شب سبب مسدود شدن مسیر دسترسی سد دریاچه الیمالات نور شد گفت: با تلاش راهداران و امدادگران هلال احمر مسیر راه دسترسی از گل و لای پاکسازی شد و سرنشینان ۸۰ خودرو گرفتار سیلاب از مرگ نجات یافتند.
محمدی ادامه داد: ۱۵ نفر دیگر که بر اثر سیلاب دیشب در جنگل پارک نور گرفتار سیلاب شده بودند با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تداوم پایش نجاتگران هلال احمر برای امدادرسانی به متأثرین از سیلاب افزود: سرنشینان حدود ۸۰ خودرو که براثر بارش شدید باران و رانش زمین گرفتار شده بودند نجات یافتند.
وی، بیشترین خسارت در این منطقه را به واسطه طغیان رودخانه حاجی ماهرود اعلام کرد و افزود: پنج خودرو در سیلاب این رودخانه گرفتار شدند که سرنشینان ۲ خودرو نجات یافتند.
جستجو
آرشیو تاریخی