صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و دو - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

رویدادی با تمرکز بر هوش مصنوعی

در اجلاس وب 2023، «کاترین ماهر» مدیرعامل جدید اجلاس وب که تنها دو هفته است این عنوان را کسب کرده، گفت: این رویداد ‌4روزه با تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی(AI) برای ارائه خدمات بهتر به بشر برگزار شد و تنها رویدادی محسوب می‌شود که هزاران نفر از متخصصان این حوزه گردهم آمده‌اند و درباره این موضوع به بحث و گفت‌و‌گو می‌پردازند.
وی تکنولوژی را بزرگترین امید برای آینده بشر توصیف کرد و یادآور شد: موضوع‌های امسال این اجلاس با تمرکز ویژه بر استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند بر آینده جامعه جهانی تأثیرگذار باشد. وی افزود: در طول یک دهه گذشته رویداد وب سامیت رشدی مناسب داشته و موفق شده‌ایم ده‌ها هزار نفر از فعالان حوزه فناوری و استارتاپ‌ها را گردهم جمع کنیم تا بتوانند دست به کارهای بزرگی بزنند. این رویداد پس از این هم کمک می‌کند تا استارتاپ‌ها را به سرمایه گذاران متصل کند و تکنولوژی با سرعت بیشتری رفاه را برای مردم جامعه
به ارمغان بیاورد.
در این رویداد، «جیمی ویلز»، بنیانگذار ویکی‌پدیا درباره اینکه ChatGPT تهدیدی برای ویکی‌پدیا نیست و رئیس سیگنال درباره هوش مصنوعی صحبت کردند. «اندرو مک‌افی»، دانشمند پژوهشی MIT هم درباره نحوه تنظیم هوش مصنوعی بحث کرد و «کو ژانگ» از Alibaba هم درباره چگونگی استفاده صحیح از هوش مصنوعی در خرده فروشی آنلاین صحبت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی