وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از تصویب چند طرح فرهنگی خبر داد

اختصاص 350 میلیارد تومان به زیرساخت‌های نیمه تمام فرهنگی


محمدمهدی اسماعیلی‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه 25 آبان ماه به عنوان نماینده ویژه هیأت دولت در سفر به استان چهارمحال و بختیاری رئیس جمهور را همراهی کرد.از دستاوردهای این سفر دستور تکمیل مقبره آصف بعد از 27 سال، اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سینمایی در لردگان، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا و... بوده است.

دستور به تکمیل پروژه نیمه تمام مقبره آصف بعد از 27 سال
اسماعیلی پس از عزیمت به شهرستان فرخشهر‌ در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با اهدای شاخه گل بر مزار شهیدان والامقام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت. وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی   همچنین در بازدید از مقبره آصف، بنایی که بعد از ۲۷ سال همچنان نیمه تمام است، گفت: به محض دریافت موارد رفع مشکلات حقوقی از طرف مسئولان استان، مراحل تکمیل این طرح آغاز می‌شود.
محمد مهدی اسماعیلی در این سفر از دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی بازدید کرد و در ادامه در پاسخ به پیشنهاد مسئولان دانشگاه پیرامون تبدیل یکی از سالن‌های آمفی تئاتر دانشگاه به سالن سینما گفت: اگر این ظرفیت وجود داشته باشد و اخلالی در روند آموزش و مشکل تردد ایجاد نشود ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.
اسماعیلی در پاسخ به درخواست دانشجویی که مطالبه ترمیم و بازسازی سالن سینمای لردگان را مطرح کرد، گفت: می‌خواهیم سالن سینمایی جدیدی در لردگان احداث کنیم که در همین زمینه روز گذشته مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را برای این امر مصوب کردیم.

اهتمام برای اتمام زیرساخت‌های نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری در دوره 4 ساله دولت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست با جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌ فرخشهر، در جمع خبرنگاران گفت: در پایان دوره چهار ساله دولت تمام زیرساخت‌های نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری به اتمام می‌رسد وهمه نیازهای زیرساختی استان در قالب یک‌طرح جامع در دولت به تصویب رسیده است.

۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های عمرانی استان چهارمحال و بختیاری
وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های نیمه‌‌تمام شهرکرد در جمع خبرنگاران گفت: کتابخانه مرکزی شهرکرد بنای بسیار خوبی است و تأکید ماهم این است که مجموعه‌های فرهنگی در مجاورت مساجد، مصلی‌ها و امامزاده‌ها برقرار شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران جونقان از توابع شهرکرد نیز گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های عمرانی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است. اسماعیلی از اختصاص اعتبار برای طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: در همه نقاط و بخش‌های مختلف استان از جمله شهرکرد، بروجن، سامان، لردگان و... طرح‌ها را تصویب کرده‌ایم.
وزیر فرهنگ اعتبار اختصاص یافته به بخش فرهنگ و هنر در سفر دوم رئیس جمهور به استان را 350 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش کردیم که این اعتبارات از محل پایداری تأمین شود و تا پایان چهارساله دولت تمام این اعتبارات هزینه خواهد شد، در سفر اول نیز چند طرح داشتیم ولی عمده طرح‌های فرهنگی در این سفر تصویب شده است.

از بازدید از نمایشگاه قرآن تا شعرخوانی شاعر سامانی در مقبره دهقان سامانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به چهارمحال و بختیاری در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در شهرکرد، گفت: هنرستان هنرهای زیبای دختران چهارمحال و بختیاری سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، تأکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری دارای هنرمندان، نویسندگان بزرگ و تاریخ درخشان در مبارزه با ظلم و جور و نقش آفرین در مقاطع مهم تاریخی کشور همانند مشروطه، مبارزات دوره پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های مهم است.
او تصریح کرد: مردم غیور این استان از پیشتازان آزادی، رهایی و استقلال خواهی مردم ایران و مردمان بسیار سخت‌کوش، پرتلاش، متعصب و غیرتمند در مسائل دینی، کشور و آزادی هستند و افتخار آفرینی‌های بسیاری داشته‌‌اند.
اسماعیلی از اتمام و تکمیل تمامی طرح‌های زیر ساختی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: با بررسی گروه اعزامی دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های زیرساختی برآورد شده و تمام این اعتبار در این سفر تصویب و از محل اعتبارات وزارت نفت تخصیص یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی