تداوم حملات صهیونیست ها به مراکز درمانی

ادامه از صفحه 19

آن طور که بی‌بی اعلام کرده بود، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ساعت ۲۰:۳۰ جمعه با توجه به مذاکرات درباره توافق احتمالی مبادله اسیران تشکیل جلسه می‌دهد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که مذاکرات برای توافق مبادله اسیران در حال پیشرفت است و ممکن است روزهای آینده به نتیجه برسد. روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود، حماس در روزهای اخیر موافقت خود را برای آزادی ۸۰ اسیر پس گرفت و اکنون آماده آزادی ۵۰ زندانی است. اسرائیل مخالف بوده و اصرار بر آزادی بین ۵۰ تا ۸۰ زندانی در غزه دارد.
بر اساس برآوردها، حدود ۱۳۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد. رژیم صهیونیستی در مذاکرات چندین خط قرمز ارائه کرد، از جمله خواستار جدا نشدن خانواده‌ها و آزادی کودکان به همراه مادران‌شان شد. خط قرمز دوم مخالفت با آتش‌بس بدون آزادی اسیران است و نیز تأکید کرده تعداد افرادی که آزاد می‌شوند بالاتر از خواسته کنونی حماس باشد. پس از مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای مسن فلسطینی، حماس با آزادی زندانیان مسن مخالفت کرد. اشغالگران همچنین بشدت با آتش‌بس پنج روزه مخالفت کردند در حالی که حماس خواستار آن شده بود و همین باعث شد حماس تعداد افرادی که قصد آزادی آنها در توافق فعلی را دارد از ۸۰ به ۵۰ نفر کاهش دهد. یکی دیگر از اختلاف نظرها در این مذاکرات، درخواست حماس مبنی بر این است که رژیم صهیونیستی در روزهای آتش‌بس از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز غزه خودداری کند در این صورت در هر روز آتش‌بس، حماس قصد دارد ده‌ها اسیر را آزاد کند. این در حالی است که اشغالگران با درخواست حماس مبنی بر اجازه آزادی رفت‌ و آمد در جریان آتش‌بس میان غزه و جنوب نوار غزه مخالف هستند.

 

خبر پلاس

حمایت پارلمان نروژ از فلسطینیان
پارلمان نروژ از دولت این کشور خواست کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
به گزارش ایسنا روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی ضمن تأیید این خبر اعلام کرد، براساس این پیشنهاد پارلمان از دولت خواست زمانی که به رسمیت شناختن فلسطین تأثیر مثبتی بر روند صلح داشته باشد، آماده به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین باشد. این روزنامه نوشت، احتمالاً این اقدام در آینده نزدیک صورت نگیرد چراکه این تصمیم مشروط به ازسرگیری روند صلح است. تصمیم پارلمان نروژ در راستای افزایش درخواست‌ها برای احیای راهکار تشکیل دو دولت صورت می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی