پایگاه‌های امریکا در تیررس مقاومت منطقه

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به حملات خود در کرانه باختری شدت بخشیده و همچنان مناطق مختلف باریکه غزه را هدف حملات خود قرار می‌دهد، مقاومت خاورمیانه نیز ضربه‌های خود را بر پیکر امریکا به‌عنوان اصلی‌ترین حامی سیاست‌های تهاجمی تل‌آویو وارد می‌کند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حملات پهپادی این واحد‌ها به پایگاه امریکایی عین‌الاسد و الحریر در عراق و تل‌ بیدر در سوریه خبر داد. بنا بر این گزارش، مقاومت اسلامی عراق، این پایگاه‌ها را با پهپاد هدف حمله قرار داده‌اند.
در همین ارتباط اخیراً معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود، تعداد حملات به نیروهای امریکا در عراق و سوریه به تلافی بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل به ۵۸ حمله رسیده است و واشنگتن به این حملات در صورت ادامه، پاسخ خواهد داد. این در حالی است که روز پنجشنبه سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا تأکید کرد: «حملات به نیروهای امریکایی در عراق ۲۷ بار و در سوریه ۳۱ بار انجام شده است.» وی مدعی شد، این حملات ناموفق بوده‌اند و فقط موجب جراحت‌های سطحی شده‌اند. وی در شرایطی این ادعا را مطرح کرد که پیشتر گفته بود، ۲۷ نظامی امریکایی در این حملات دچار ضربه مغزی و ۳۲ نفر نیز دچار جراحت‌ سطحی شده‌‌اند که همه این ۵۹ نفر به خدمت بازگشته‌اند اما رسانه‌های امریکایی تعداد نیروهای امریکایی را که دچار جراحت شده‌اند، ۶۰ نفر عنوان کرده‌اند.
جدا از حملات مقاومت عراق، حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی «المالکیه» را هدف قرار داده است. منابع خبری نیز از تبادل آتش در مرزهای لبنان ‌و حمله موشکی حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست خبر دادند. المیادین هم خبر داد، یک پایگاه نظامی صهیونیستی واقع در حد فاصل شهرک صهیونیست‌نشین «عرب‌العرامشه» و پایگاه «الجرداح» از داخل خاک لبنان با یک فروند موشک هدایت‌شونده مورد هدف قرار گرفت.
همچنین رسانه‌های صهیونیستی از حملات سایبری به شرکت‌های صهیونیست ساخت تجهیزات الکترونیکی از جمله شرکت«رافائل» خبر دادند.
جستجو
آرشیو تاریخی