صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

حامیان فلسطین وزیرکشور انگلیس را مجبور به کناره گیری کردند

ریشی سوناک،نخست وزیر انگلیس، وزیر کشور خود را که تظاهرات حامیان فلسطین را نفرت انگیز خوانده بود، برکنار کرد.
برکناری خانم سوئلا برآورمن، وزیر کشور بریتانیا بعد از آن رخ داد که او پس از تظاهرات چند صد هزار نفری در انگلیس آن را «نفرت انگیز» توصیف کرده بود.
به گزارش ایرنا، برآورمن طی یک ماه اظهارات تندی را علیه تظاهرات ضد اسرائیلی در انگلیس مطرح کرده و خواستار لغو این تحرکات اعتراضی شده بود. او هفته پیش طی یادداشتی برای روزنامه تایمز چاپ لندن مدعی شد که رئیس پلیس لندن با حامیان فلسطین مدارا و نسبت به حضور عناصر اسلامگرای افراطی در تظاهرات ضد اسرائیلی چشم پوشی می‌کند. این اظهارات با موجی از خشم و عصبانیت احزاب سیاسی مخالف مواجه شد و حامیان فلسطین نیز در تظاهرات خود خواهان برکناری وی شدند.
واکنش ها آنقدر تند بود که سخنگوی ریشی سوناک هفته پیش در جلسه توجیهی با خبرنگاران گفت که مقاله خانم برآورمن به تأیید نهایی دفتر نخست وزیری نرسیده و محتوای آن در دست بررسی است. در نهایت نخست وزیر انگلیس مجبور شد، دست به تغییرات بزرگی در کابینه خود بزند و ضمن برکناری برآورمن، با برکنار کردن جیمز کلورلی، وزیر خارجه خود، دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین این کشور را به جای او منصوب کرده و کلورلی را به جای او بر کرسی برآورمن بنشاند و به عنوان وزیر کشور معرفی کند.
جستجو
آرشیو تاریخی