صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

مخبر:دانشگاه ها
موتور پیشران توسعه شوند

اعضای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی ارومیه روز دوشنبه با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.
مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه مراکز علمی کشور و بویژه دانشگاههای صنعتی باید به کانونی برای شناسایی مشکلات و حل مسائل تبدیل شوند، گفت: امروز در بخش‌های مختلف کشور با مشکلات و موانعی روبه‌رو هستیم که ظرفیت علمی و تخصصی موجود در دانشگاهها می‌تواند به حل این مسائل کمک کند.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وجود برخی مسائل در حوزه آب، کشاورزی و بهره وری تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور با تعریف وظایف و تکالیفی برای شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه خود، نقش مؤثری در حل مسائل کشور ایفا کنند.
مخبر دانشگاهها و مراکز علمی را پیشران توسعه توصیف کرد و با توجه به نقش دانشگاه صنعتی ارومیه در استان آذربایجان غربی، افزود: دانشگاه‌ها باید به عنوان موتور پیشران توسعه، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات کشور، راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهند و دانشگاه صنعتی ارومیه نیز باید پیشران توسعه استان آذربایجان غربی و محلی برای رفع نیازها و حل مشکلات این استان باشد. معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در خصوص عدم اجرای برخی تعهدات و وجود محدودیت در فضاهای فیزیکی دانشگاه، برخی مسئولان ذیربط را مکلف کرد ضمن بازدید از این دانشگاه، نسبت به اجرای تعهدات گذشته اقدام و مشکلات مربوط به محدودیت فضاهای فیزیکی دانشگاه را از نزدیک بررسی کنند و راهکارهایی برای رفع آن ارائه دهند.

 

انتقاد کنعانی از سکوت‌ مجامع بین‌المللی در برابر تهدید اتمی غزه

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص وضعیت اسفبار مردم غزه، اظهار داشت: بر اساس اعلام رسانه‌ها، مدیر بخش غزه در صلیب سرخ گفته که ما با یک فاجعه وحشتناک در این باریکه مواجه هستیم و دولت‌های امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مخاطب اظهارات مسئولین صلیب سرخ جهانی هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌های ایران برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز گفت: از ابتدای این حملات چهار اولویت ایران شامل توقف جنگ، رفع محاصره و بازشدن فوری ارسال کمک‌های انسانی، گسیل کمک‌های انساندوستانه و مقابله با سیاست کوچاندن اجباری مردم غزه است.
کنعانی با اشاره به اینکه رایزنی‌های بسیاری تاکنون در این رابطه انجام شده است، بیان داشت: با دولت مصر ۳ بار تماس تلفنی میان وزرای خارجه صورت گرفت و همچنین دیدار خوبی هم در حاشیه نشست اخیر ریاض میان رؤسای جمهور دو کشور انجام شد و در نهایت بازشدن گذرگاه رفح یکی از دستورکارهای مهم گفت‌وگوهای ایران با مصر بوده است. وی با اشاره به اینکه تا به امروز با جدیت این تلاش‌ها انجام شده و اقدامات گسترده دیپلماتیک ما ادامه دارد، افزود: از اقدام خوبی که قشر هنرمندان انجام دادند که از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کردند تا به وظیفه خود در قبال فاجعه غزه عمل کند، تشکر می‌کنم. وی با طرح این سؤال از مدافعان حقوق بشر غربی مبنی بر اینکه چرا توجهی به تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی و استفاده‌ از بمب‌های فسفری این رژیم ندارند، گفت: لازم‌ است مجامع بین‌المللی نسبت به این موضوع توجه لازم و واکنشی بازدارنده داشته باشند. کنعانی گفت: حمایت ایران از مقاومت فلسطین علیه رژیم نامشروع صهیونیستی امر پوشیده‌ای نیست و ما آن را کتمان نمی‌کنیم. وی ادامه داد: کسانی به دنبال گسترش جنگ هستند که به جای فشار بر رژیم صهیونیستی، به صراحت اعلام می‌کنند که هنوز وقت آتش‌بس فرا نرسیده و برای گسیل تسلیحات به منطقه تلاش می‌کنند.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
زبان مکاتبات امریکایی‌ها خواهش است نه تهدید

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید رجایی در پاسخ به سؤالی در خصوص واکنش ایران نسبت به گسترش جنگ غزه به لبنان و افزایش درگیری‌های حزب‌الله خاطرنشان کرد: امروز جنگ گسترش پیدا کرده و لبنان درگیر است. احتمال دارد حد درگیری‌ها از این هم بیشتر شود. آینده مبهم است ولی ایران آماده همه شرایط است.
حاجی‌زاده درباره تهدیدات لفظی امریکا نیز اظهار کرد: امریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند، آنها در مکاتباتی که دارند بعضاً در یک شب سه مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است.
وی تصریح کرد: ایران در وضعیتی نیست که دیگر کسی بخواهد او را تهدید کند. ما در اوج قدرت هستیم و خود را برای همه شرایط آماده کرده‌ایم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤالی درباره ابهام‌آفرینی غرب در خصوص مباحث مرتبط با موشک‌های برد بلند ایران تأکید کرد: امروز این تجهیزات در رزمایش‌ها، عملیات‌ها و زدن عین‌الاسد و جنگ 33 روزه حزب‌الله علیه رژیم‌صهیونیستی استفاده شده که این توانمندی کامل نقد است و فکر نمی‌کنم کسی درباره آن ابهام داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی