صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

آمادگی آبفا برای تأمین آب مورد نیاز صنایع البرز از محل پساب
کرج – مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با بیان اینکه ظرفیت لازم برای بازچرخانی پساب در این استان فراهم شده است از آمادگی شرکت آبفا برای تأمین آب مورد نیاز صنایع استان از محل پساب بازچرخانی شده، خبر داد.
حمیدرضا نامداری افزود: صرف هزینه‌های کلان برای احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب افزون بر حفظ محیط زیست، منبع پایدار و جایگزین خوبی برای منابع محدود آب استان البرز است.
وی توسعه تأسیسات فاضلاب را در گرو حضور فعال صنایع دانست و تأکید کرد: شرکت آبفا البرز آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دراجرای طرح‌های فاضلاب را دارد.
مدیرعامل آبفا البرز گفت: یکی از مهم‌ترین صنایع استان که امکان استفاده از پساب مطمئن و پایدار را دارد، نیروگاه برق شهید منتظر قائم است که می‌تواند جایگزین آب زیرسطحی باشد که در این نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سکون هوا مهمترین عامل آلودگی هوا در خوزستان
اهواز - استاندار خوزستان یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در این استان را سکون هوا دانست  که موجب عدم جابه‌جایی آلاینده‌ها می‌شود.
به گزارش تسنیم علی اکبر حسینی محراب  در حاشیه نشست کمیته استانی اضطرار آلودگی هوا افزود: مواردی همچون آتش زدن نیشکر، آتش‌سوزی‌هایی که در بخش عراقی تالاب هورالعظیم بوده، فعالیت فلرهای نفتی و همچنین صنایع آلاینده عوامل مؤثر در آلودگی هوا است که مورد بحث قرار گرفت.
استاندار خوزستان عنوان کرد: بنا شد جهت کاهش آلودگی هوا نیشکر در ایامی که هوا در شرایط سکون است اقدام به آتش زدن مزارع خود نکند.‌
وی  با بیان اینکه در فضای مجازی آماری که در خصوص آلودگی هوا منتشر می‌شود مربوط به یک زمان کوتاه است و مستمر نیست گفت: این اطمینان را می‌دهیم در صورتی که شاخص آلایندگی افزایش یابد تصمیمات متناسب جهت حفظ سلامتی شهروندان اتخاذ شود.

جستجو
آرشیو تاریخی