صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خبر

پایان قرارداد هونگ با کمانداران
قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی تیراندازی با کمان به پایان رسید.
 هونگ سو هو، مربی اهل کره‌جنوبی اواخر شهریور ۱۴۰۱ هدایت تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان را برعهده گرفت.
 اگرچه در این مدت خیلی‌ها امیدوار بودند با حضور او اتفاقات خوبی در ریکرو رقم بخورد اما کمانداران در بازی‌های آسیایی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند، در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک هم نتیجه لازم کسب نشد.  از آنجا که پایان قرارداد هونگ مربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان ایران تا مسابقات قهرمانی آسیا بود، قرار است با بازگشت ملی‌پوشان، کمیته فنی درباره ادامه همکاری با او
تصمیم بگیرد.
 

بایکس به ایران برگشت
دوایت بایکس بازیکن معروف امریکایی به ذوب آهن پیوست.
او اهل ایالات متحده و پست تخصصی، شوتینگ‌گارد که سابقه بازی در NBA برای تیم‌هایی همچون لس‌آنجلس لیکرز، اوکلاهاماسیتی، تورنتو ریپرز و دیتروت پیستونز را در کارنامه دارد، به جمع سبزپوشان ملحق شد. در حالی که ذوب‌آهن با هدایت مهران حاتمی در سوپرلیگ بسکتبال کشور برای کسب نتایج مناسب تلاش می‌کند این بازیکن 34 به ایفای نقش می‌پردازد.
 

گلبال با برد شروع کرد
تیم ملی گلبال ایران در مسابقات آسیا پاسیفیک گام اول را برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس محکم برداشت. در اولین دیدار تیم‌های ملی گلبال مردان ایران و قزاقستان به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان پیروزی 10 –صفر از آن شاگردان بهمن دوستی شد .
برای تیم ایران میلاد سوری۷ گل و خلیل شهریارنسب ۳ بار گلزنی کردند .ترکیب تیم ایران مقابل قزاقستان را میلاد سوری گوشه راست دروازه، مصطفی شهبازی وسط گیر و خلیل شهریارنسب گوشه چپ دروازه تشکیل دادند. ملی‌پوشان کشورمان، امروز به مصاف مغولستان می‌روند.


شاهین‌طبع برابر تیم سابقش
مهران شاهین‌طبع و تیمش السد امروز در رقابت‌های لیگ برتر قطر به میدان می‌روند. سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در دومین بازی خود برابر تیم سابقش الشمال قرار می‌گیرد. او فصل گذشته با تیم الشمال نایب قهرمان لیگ شد. این بازی ساعت 17:00 به وقت محلی دوحه برگزار می‌شود.
 
29 آبان؛ داورزنی سرپرست می‌شود؟

مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال با اعلام وزارت ورزش و جوانان 29 آبان با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.
با پایان دوره ریاست چهار ساله محمدرضا داورزنی درفدراسیون والیبال در 29 آبان‌ماه و نهایی نشدن پروسه انتخابات ریاست این فدراسیون و ترافیک برنامه‌های والیبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی برای لیگ ملت‌های 2024 که آخرین فرصت صعود به المپیک پاریس 2024 است و برگزاری انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا، با اعلام وزارت ورزش و جوانان مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال برای تصمیم‌گیری برای تعیین سرپرست فدراسیون والیبال، ساعت 10 صبح دوشنبه هفته آینده در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود.
البته ثبت‌نام کاندیداها برای حضور درانتخابات ریاست فدراسیون والیبال شهریور انجام شد و 11 کاندیدا برای پست ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردند. باید دید دوشنبه هفته آینده اعضای مجمع چه کسی را برای سرپرستی فدراسیون انتخاب می‌کنند.
هرچند بعید نیست مجمع به سرپرستی محمدرضا داورزنی رأی دهد تا انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نیمه تمام نماند.
 
ایزدی بهترین دروازه‌بان هاکی جهان
آرزو ایزدی دروازه‌بان تیم ملی هاکی روی یخ ایران با درخشش در مسابقات کاپ توسعه جهانی هاکی در لهستان به عنوان برترین دروازه‌بان این مسابقات شناخته شد. تیم ملی دختران در اولین حضور جهانی خود دو برد برابر ایرلند، دو باخت برابر آرژانتین و یک شکست مقابل کلمبیا داشت و موفق شد جایگاه سوم را از آن خود کند.

جستجو
آرشیو تاریخی